Happy Birthday!

Får börja denna blogg, denna dag med att gratulera min kära kusin. Vi nöjer oss med det och hänvisar alla hyllningar till min systers blogg då jag med hyfsat stor säkerhet kan instämma i vad som skrivs där..

Så till dagen. Var otroligt seg imorse, gjorde faktiskt inget nyttigt överhuvudtaget. Eller jo, det förstås, jag städade ju. Jag skippade min träning idag eftersom att jag idag (och igår) har en väldigt obekväm smärta i höger axel och det kanske inte är det bästa att styrketräna då.

Att jag var så seg imorse berodde nog på att jag var trött, hade ju jobbat två långa dagar och var trött redan i måndags. Har inte så mycket sömn som jag behöver sedan dess. Igår till exempel så låg jag i sängen redo att sova klockan 23:00, sen började min axel krångla och jag hittade ingen bekväm ställning för den. När det väl var gjort och jag återigen var redo att somna så fick jag näsblod och droppade blod på kuddarna så att jag fick byta örngott, som tur var blev det bara örngotten som behövde bytas. När jag sedan handtvättat de nerblodade örngotten var klockan nästan 00:00. Låg då och störde mig över det som inträffat igår (ni vet med värdfamiljen till kanada) och när jag slutligen var på väg att somna så fick jag en rad sms och jag somnade slutligen inte förrän vid 01:00. Då gick jag ändå och lade mig från början vid 23... Illa!

P återgick till skolan idag så det var en vanlig dag idag. Hämtade barnen och efter lite läxor och mellanmål så bjöd de över två kompisar och hade en "playdate" här för en gångs skull. Var lättskött iaf, tittade bara på när dem lekte, behövde inte leka krig idag.
Mat och mer läxor och en halv match fifa innan M och JJ kom hem. Nu ikväll lagade jag mat åt oss vuxna, tyvärr stekte jag biffarna/stekarna lite länge och tyvärr smakade man inte heller så mycket av mina hemmagjorda marinader. Marinerade en bit i enbart flytande honung, en i honung och min hemmagjorde marinad (jordnötssås, ostronsås och soya) samt en i bara min hemmagjorda marinad. Blev juu gott ändå måste jag säga. Till stekarna/biffarna så gjorde jag potatismos, sallad (sallad, tomat, gurka, krutonger och riven ost) och sötpotatismos.

Nu hade jag tänkt krypa till sängs men eftersom att vi åt sent och eftersom att säsongsavslutningen av Law & Order började strax efter så ser jag nu det...

Ha det flinga!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Smärtan i axeln

"Känns det som om man sticker knivar i den? "



Vi ser fram emot att få se dig vid spisen i Darien, nu när vi tyvärr har hela huset för oss själva.

2009-06-05 @ 12:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0