Home alone...

God afton...

Torsdag idag, snart helg...

Tittar på lite basket nu, återigen spännande...Måste dock dra mig till sängs snart, midnatt om åtta minuter...

Inga föräldrar hemma idag vilket betyder att jag passat barnen hela dagen. Föräldrarna kommer inte hem förrän imorgon..

Det har gått bra idag, barnen har skött sig och allting gick smidigt...
De hade fotbollsträning, eller träning och träning...Det var ju "try outs" idag vilket betyder att man måste försöka spela sig till en plats i laget. Gick nog rätt bra för pågarna skulle jag tro.

Vi har inte hunnit leka eller göra så mycket mer än det. Direkt efter "träningen" så gjorde de sina läxor medan jag lagade mat, potatismos och lax åt mig och P medan J fick torsk och pasta...Vi alla åt blomkål, broccoli och morötter till det, mycket gott. J tog sen lång tid på sig att göra sin läxa efter maten så därför blev det inte så mycket lek.

Efter att barnen lagt sig ikväll så har jag tittat på tv ett tag, rätt skönt att vara lite ensam faktiskt.
Tittat på en liten blandning, bytade mellan basket, baseboll, bond och hitch.

För övrigt har jag idag försökt smälta sanningen. United har klargjort att de kommer sälja Ronaldo och det var ju lite tufft att smälta...

"Beskriv vilka tankar som rör sig i ditt huvud just nu!
- Förvirrad men ändå stabil."

Så sa en annan United-supporter om samma ämne...Det är lite så det känns, mycket tankar om denna affär idag. Kan ju till och med jag (trots att jag känner så där) tycka är lite sjukt att man kan bli så påverkad av en sport.
Tycker citatet ovan låter lite som om killen svarat på en fråga om hur han känner sig efter bilkraschen han hade nyss och inte om någon tramsig fotbollsspelare.

Jaja, nu är klockan tolv minuter över midnatt så nu tackar jag för mig...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det enda vettiga som någonsin kommit från Liverpool är ett uttalande av en deras förre managers, tror att det var Bill Shankly. "Fotboll är inte på liv och död, det är mycket viktigare än så" citat fritt ur minnet och ungefärligt översatt. Men visst kan man tycka att 1 miljard är sjukt mycket pengar, det är lika mycket som vi omsätter på ca 4 år, då är vi ändå 140 personer som hjälper till. Åtminstone hjälper väl de flesta till. Ska dock bli skönt att slippa se honom springa och kasta sig stup i kvarten i Uniteddressen. Tyvärr går han då till Real som är mitt spanska favoritlag, han kunde väl för fan gått till Barca som inte tillhör mina favoriter, oavsett hur bra de spelar.

2009-06-12 @ 09:49:25
Postat av: Pelle H

Håller med "den gamle"va f-n skall han i RM att göra.Får se det positivt,han hamnade inte i Leeds U

i alla fall.

2009-06-12 @ 13:18:57
Postat av: Pelle H

Håller med "den gamle"vad f-n skall han i RM att göra.Men man får se det positivt han går i alla fall inte till Leeds U.

2009-06-12 @ 15:51:19
Postat av: Wicke

På tal om gammal, grattis Pelle

2009-06-12 @ 17:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0