Midsommar i Småland, det är därifrån vi har fått våra värderingar

God kväll, hoppas ni alla har haft en bra tisdag.

Vi börjar med en lite osmaklig del i dagens blogg. Alotta Fagina, så heter en av karaktärerna i Austin Powers. Att Lotta låter likt Alotta kan ju rätt många tänka sig och även P gjorde den kopplingen. Alotta Fagina är ryss i filmen tror jag, så utalet på efternamnet blir ju lite annorlunda det med...

P var hemma sjuk idag igen så jag har återigen haft en lång men ganska lugn dag. Hann med lite av mina egna saker idag så nu har jag fixat med min första collegekurs. Då jag själv segat fick jag nu ta något enkelt, därför blev det en skola som är lite utformad för au pairer och de erbjuder lite kurser om USA. Först skulle jag läsa om amerikansk politik vilket hade varit intressant. Tyvärr var den sedan full så jag fick istället ta vad som blev över så nu ska jag under helgen den 10-12 juli läsa "English exam preparation" som inte låter lika intressant. Ska tydligen förbereda en för det engelsktest man får göra om man söker till amerikanska universitet. Måste fortfarande ta tag i min andra kurs, hittade en del roliga på det lokala colleget men det blir nog svårt. Vad som är ännu mer synd är att det tydligen är för sent för att jag ska hinna med min superkurs som jag hittade. Studerade 4 söndagar på något Manhattan College sen spenderade man en weekend vid niagarafallen. Lät väldigt intressant. Nu får jag nog studera "Highlights of the Harlem renaissance" vilket inte låter alls lika intressant.

Egentligen hade jag velat studera någon credit vid Yale University men det blir nog aningen dyrt.

Tillbaka till dagen då, P var som sagt hemma sjuk så det blev lite tv-spel och mycket film idag. Slutet på Star Wars blev det samt hela Pirates of Caribbean - World at end. Ska väl inte säga att jag såg så mycket av den men en del såg jag väl. Har inte sett dem andra filmerna helt och hållet heller, får kanske göra det en dag.

J kom hem och idag igen körde jag honom till samma kompis som igår och jag och P spelade lite tv-spel. hämtade J och det blev dags för läxor och middag sedan blev det mer tv-spel tills M och JJ kom hem igen då gick jag ner och sprang lite sedan gick jag upp och åt middag.
Nu ska jag leta mig mot sängen.

Först ska jag dock meddela lite dåliga nyheter, eller nästan mer än lite dåliga nyheter måste jag säga...Var ett trist slag som kom alldeles nyss.
M och JJ har tvingats ändra sina planer för sommaren, deras vänner har hyrt ett hus i Kanada och hela min värdfamilj ska följa med dem...Gissa när? Jo, från den 25juli-2aug. Precis de datumen som min familj befinner sig i New York, förutom att detta betyder att min familj nu inte kommer få träffa min värdfamilj (vilket ju är det värsta) så har jag inte längre någon bil att hämta upp mina föräldrar i och vi kommer också sakna en bil för att glida omkring i Darien i. Detta var faktiskt väldigt tradigt får jag säga och detta får avsluta min blogg idag.

Kommentarer
Postat av: pappa

Vad är det jag läser, vågar du inte följa Greys ?

Trist med familjen men bilen får vi lösa på något sätt.

2009-06-03 @ 12:50:52
Postat av: Malin

BJÖRN! Pirates of Caribbean - World at end så heter det väl ändå inte?

2009-06-04 @ 18:21:51
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Sis

Såklart är detta himla trist Böttis, det tycker vi alla.. men.. det får lösa sig på ngt vis.. huvudsaken är att inte du ska resa bort då :)

2009-06-04 @ 18:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0