"Och egentligen är det okej med mig"

God afton...

Ikväll är det alltså premiär för nya datorn...
Vilken grym en dator jag har införskaffat...Känns trevligt, nu får vi vårda denna datorn lite bättre tycker jag.

Fortfarande lite som det måste klabbas med, måste se till att mitt virusprogram funkar samt att alla låtar lagts in på itunes. Eller ja, lagts in har det men jag har dubbla kopior av varje låt så jag får väl ta mig en stund imorgon förmiddag till att sortera bort en massa trams.

Best buy personalen...Eller jag kanske ska säga deras geek squad (så deras dator/serviceteam kallar sig) har gjort ett strålande jobb i alla fall...De lyckades föra över allting från min gamla dator och jag behövde inte göra någonting med den nya datorn utan allting låg precis där det skulle, precis som det låg på förra datorn. Tror dessutom att jag undkom att betala ytterligare 60 dollar idag. Jag fick ju fortfarande betala 100 dollar för den back-up geek squad gjorde men om det var över 10gb så skulle jag få betala 160 dollar...Skulle tro att de körde back up på minst 40gb.

Har varit en hyfsat rolig dag idag. Imorse var jag på best buy för att hämta datorn, då var den ju tyvärr inte färdig, så jag fick köra hem tomhänt. Efter att jag hämtat barnen så hade de lite mellanmål innan en kompis kom över och därefter spelade vi "four square" ett tag innan vi spelade lite tv-spel och sedan en lång fotbollsmatch där jag till slut fick stryk med 30-29.
Sedan blev det matdags och ganska strax därefter kom M hem, Jag hämtade senare upp JJ på stationen, släppte av honom hemma innan jag körde iväg och hämtade min dator som äntligen var klar. Körde hem och åt och sen kan ni nog tänka er att jag meckat lite med datorn...

Det var min dag, ha det bra everybody...

Kommentarer
Postat av: pappa

Skönt att läsa svenska igen.

60 dollar, inte illa sparat på en dag.

2009-06-17 @ 12:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0