Skottlossning och nationaldag!

M och JJ flyttade precis in från verandan och stängde alla fönster och dörrar då dem nyss hörde något som lät som en skottlossning i närheten. Minuterna efter hörde jag också något ljud som kunde tänkas vara det.

Ingen större fara verkar det vara dock, inga sirener eller något har hörts och här är ingen panik i detta lägret i alla fall
Men lite intressant är det väl ändå, hit ska min familj komma. Till detta lilla zoo där man nu också skjuter lite grann, ska väl dock tilläggas att det inte på något sätt är bekräftat att det verkligen var skottlossning vi hörde.

 I vilket fall som helst så har jag varit i New York idag. Var en fin dag så jag tog på mig shorts och piké och satte mig på tåget i förmiddags. Mitt mål var ju att köpa solglasögon men när jag stod och provade dem så tänkte jag, "men jag är ju rätt nöjd med mina nuvarande solglasögon och det kände mest liksom "bara för att..."" Så det blev inga glajs till slut.

Hittade ju faktiskt ett par fina som jag tänkte köpa men man fick ju inget fodral till...Och vem vill ha ett par gucci glajjor utan fodral, nej det blev lite för skumt för mig. Så istället promenerade jag till Urban Outfitters där jag råkade hitta lite kläder och jag kunde således spendera mina pengar på något (för alla er som var oroliga för att jag inte skulle klara av det). Efter att ha provat tolv plagg, eller ja, man kanske ska säga tio plagg och två par skor så lämnade jag till slut affären med betydligt mindre pengar fast med två par nya skor och tre par t-shirts. Har dessutom planer på att komma tillbaks och handla mer i den affären som var väldigt väldigt trevlig. Jo nu ska ni få höra (vissa kanske ska blunda för kommande del av bloggen) men jag provade två par jeans och ett par shorts som jag måste köpa, såg dessutom något par skor till och en väska jag vill ha. Jag varnar er igen, för nu kommer delen som kan vara lite känslig för vissa. Shortsen och ett par jeans var nämligen turkosa, det andra paret jeans var röda...Vad säger du om det mamma?

Lät därefter mina fötter vila ett tag när jag drack en blåbär och choklad smoothie gjord av fryst yoghurt. Väldigt god, fast inte som den med banan och frusen youghurt som jag drack med ludde och paulina. Köpte sen lite New York souvenirer i form av vykort. Har väl tänkt göra något vettigt med dem och skicka hem några sådan vid något tillfälle. 20st för $1 är bra! För övrigt så är två par skor och tre t-shirts för $102 också väldigt bra.

Vykorten blev början på min superpromenad (från 14 gatan till 65 gatan, ner genom central park och tillbaks till grand central på 42 gatan via kentucky fried chicken)

Efter att ha gått den långa promenaden där jag enbart stannade för att prata lite med David the doorman utanför Waldorf (passade på att fråga honom om allt tjafs med dricks och vid hotellet är det normalt att ge två dollar i dricks om dem fixar en taxi till en eller hjälper en ur taxin etc. Vid inchekning är det normalt att ge piccolon som bär upp dina väskor till rummet två dollar per väska, så nu vet jag det) så tillätt jag mig för en lite stek i gräset i solskenet i central park. Låg nog där i 20min vilket var väldigt skönt. Därefter tog jag mina enormt plågade fötter, stoppade ner dem i skorna igen och promenerade tillbaks till Grand Central och åkte hem efter att ha käkat lite KFC.

David the doorman sa förresten också att det kunde vara värt att åka limousine i New York då (om man var bra på att pruta) inte behövde bli så mycket dyrare än en taxi, framför allt inte om sällskapet var på fem personer eller fler, dessutom var det ju ett bra fototillfälle och en rolig grej liksom. Trevlig prick den där David, snart klarar han nog av att uttala mitt namn också. Får väl nöja mig med att han känner igen mig så länge.

     

En rolig obama t-shirt blev det. Kan ni läsa texten och se tabellen på tröjan till vänster så kan ni själv se att den är rolig.
Sen blev det även en till Obama t-shirt, inte så rolig men snygg färg. Den tredje tröjan är väl rätt så vanlig men trevlig för det och skorna ser ni till höger.
Ha en fortsatt trevlig nationaldag tänkte jag skriva men det är väl upp till mig det då er nationaldag redan är över.

God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Mycket imponerad av att du stod över glajsinköpet, (är det ett vedertaget uttryck, glajs?). Håller faktiskt med om att t-shirten var ganska rolig.

Det är bra att du håller koll på dricksen så att vi inte blir ovänner med all personal direkt från start.

2009-06-07 @ 10:39:21
Postat av: Pappa

Glömde kommentera dina färgval, tänkte först skriva att det lät för djävligt men kom då att tänka på den sommaren 67 eller 68 då jag var inneboende i en tysk familj iklädd ett par jeans som var till hälften gula och till hälften blå. Då jag dessutom var mycket smal på den tiden såg jag ut som en vandrande reklampelare för en svensk midsommarstång. Det väckte en viss uppståndelse i den lilla tyska staden Münster, så gick man inte klädd där på den tiden. Tror att jag ska va tacksam för att Adolf hade gått ur tiden, annars vet man inte hur det slutat.

Nu är det dags att rösta.

2009-06-07 @ 10:46:58
Postat av: Lina

Det var skitkul! Har blivit så gammal o mogen att jag inte skäms för mina föräldrar längre. Mamma och jag dansade ända till tre, det du!

2009-06-07 @ 18:51:07
Postat av: Lotta

Skottlossningen är jag inte så orolig över.. sånt är vi vana vid här.. det är mer djuren som oroar mig.. kanske dör dom i skottlossningen? Nej usch, sånt ska man inte skämta om..



Snygga t-shirts.. det roliga med den till vänster är att om man är så gammal som jag är så vet man vart galjorna & den meningen kommer ifrån.. mkt fyndigt faktiskt! :)



Tycker det låetr snyggt med de röda & turkosa jeans.. ärligt alltså.. somrigt & fräscht.. köpköpköp :)

2009-06-07 @ 19:58:47
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Vad hände med köpstoppet :D?

2009-06-08 @ 00:41:26
URL: http://kamillap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0