Time after time

Jaha, dagarna går...Det går och går...

Vad jag gjort med denna dagen vet jag knappt, det betyder att det inte skett något intressant denna dagen.
P är sjuk idag, han har feber och grejer så det blir en lång jobbedag imorgon också. Får köra honom till doktorn dessutom.

Fint väder har det varit idag, fast det har jag struntat i, har nästan bara legat instängd på mitt rum idag.

Något annat intressant är att M och J har provat min glassbok idag, jaa jag köpte ju en sådan för några veckor sedan och J blev helt överförtjust när jag visade den för honom så idag har dem lånat den och "bakat" päronglass. Inte färdig ännu men enligt ryktesvägen (M provade smeten) så ska den vara helt underbar. Ser fram emot att testa den om någon timme.

Efter mitt lilla shoppande igår så har den nu vaknat, jaa min lilla shoppingnerv eller vad man ska kalla det. Det är alltså den som har vaknat i alla fall...Nu vill jag bara köpa, köpa och köpa. Lite irriterande nog så måste jag då använda hela nästa veckas lön till att betala den här dumma kursen jag måste läsa... Sen är det ju också lite irriterande att jag tvingar mig själv att spara en massa. Fast jag måste säga att jag är väldigt duktig nu, det är ju ingen superlön man får som au pair (även om jag tycker den är godkänd sett till hur hårt jag tvingas arbeta och att jag inte har några fasta utgifter) och ändå har jag snart lyckats spara ihop till min resa jag tänkte göra i Oktober. Hoppas då åka på en busstur genom större delarna av Kalifornien (några nationalparker, grand canyon, las vegas, los angeles, san francisco, san diego och mexiko bland annat) dessutom hoppas jag kunna komma till washington, niagara-fallen och hawaii. Med mitt starka psyke (det är vad jag är imponerad av) så har jag nu lyckats hålla mig ifrån shopping och sparat ihop en stor del av resokassan faktiskt.

I alla fall, jag planerar ändå lite shopping de närmsta veckorna. Vill trots allt hitta ett par solglasögon, ska shoppa mer från Urban och ska även titta en sväng på H&M och Zara, som är grymt här...

Ha det bra dear friends.

Nu är det ny vecka som gäller och i nuläget tänker jag bara "en vecka närmre 24 juli"


Kommentarer
Postat av: pappa

Skönt att se att du inte förändrats helt, när du planerar något så gör du det rejält. det där med 'glajjorna' fattar jag dock inte. man kan väl bara använda ett par, eller är det ännu något som jag missat. Strunta i solbrillorna och lägg till ett par länder till på din resrutt.

2009-06-08 @ 17:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0