100 Years

Lördag,,,hmm den är ju efter tolv så jag kanske ska skriva igår istället för idag. Nej jag ska skriva idag.

Idag har varit en rätt skön dag. Sovmorgon ett tag först, sen när jag gick upp så var där tydligen pannkakor till mig, mums.
Jack älskar verkligen "svenska pannkakor" och han har nu också lärt sin mor att göra dem.

Fick titta efter barnen ett litet tag medan Madonna gjorde något ärrende, hade inget bättre för mig då ändååå....

Sen tog jag bilen och körde och spontanklippte mig (bara 33 dollar denna gång) innan jag handlade lite grejer till mig i mataffären, som ben & jerry glass, nutella, någon konstig frukostgrej, tops och bomullstussar. Sen körde jag hem igen och nästa gång jag lämnade huset så lämnade jag bilen hemma och promenerade istället. Promenerade till en annan matvaruaffär där jag köpte ett presentkort på Macy´s till min värdmamma. Därefter gick jag vidare till Starbucks, beställde en vaniljlatté innan jag satte mig ner och läste min tidning ett bra tag. Promenerade därefter ännu längre, bort till Darien sports shop som säljer lite roliga saker. Till exempel Ralph Lauren kläder, när jag varit där tidigare har jag knappt märkt att de haft mer än en våning men det fick jag reda på idag. Efter att ha pratat lite med en försäljare om storlek så sa han att på tredje våningen hade dem en ralph lauren barnavdelning och där kanske fanns något som passade mig. Om där gjorde? Fan jag hittade ju en hel del där, flera par shorts, pikéer och tröjor. Köpte inget idag, men gud vad trevligt, det är ju sjukt mycket billigare än på vuxenavdelningen och passar mycket bättre. Därför ska det nästa vecka inhandlas iaf två par shorts. Om de inte har fått in min klocka det vill säga.

Fick spela lite basket när jag kom hem igen, sen var det dags för middag och efter middagen tog jag bilen igen och körde via mataffären, denna gång för att hyra film och köpa popcorn, till Pärs hus. Sjukt fiffigt att man kan hyra film i mataffären, de har en sån automat, typ som en läskautomat eller godisautomat fast man väljer film istället också ploppar den valda filmen ut. Jag och Pär såg Get Smart idag, rätt roligt faktiskt. Sedan såg vi också lite på Nickelodeons kids choice awards och snackade lite. En trevlig kväll helt enkelt.
Nu ska jag sova, så

God natt!

Ps. Lovestory, Malin och Lotta....Skulle tro att jag har hört den låten 200 gånger på radion här borta (nej kanske inte men ni förstår). Bra låt dock, väldigt bra.
Ds.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Helt otroligt, nästa vecka har du varit borta i ett halvt år. Var har den tiden tagit vägen ?

2009-03-29 @ 12:37:23
Postat av: Malin

jo men jag har hört den ungefär 200 gånger på MTV/YOUTUBE,

2009-03-29 @ 14:09:16
Postat av: Tess

hoppas du får en toppen vecka :)



Kram

2009-03-30 @ 01:03:55
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med far din. Det är lite skrämmande faktiskt. det betyder dock halva tiden, och jag börjar snart räkna ner! Tänk på att du har det roligaste framför dig nu med besök etc. Och du, Håkan är Sveriges störste poet...

2009-03-30 @ 11:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0