Bötte is 20 years old!!

Idag skippade vi hela "skapa en rubrik av en låttitel leken" för idag händer det viktigare saker.
Ja det kan ju i och för sig diskuteras om det är idag eller imorgon. Blir ju lite rörigt när det skiljer sex timmar mellan hemma och "hemma". I vilket fall som helst så är klockan efter midnatt i Sverige, det är fredagen den sjätte mars och jag fyller år. I USA har jag fortfarande ett par timmar kvar som tonåring men men, lite märkligt...Känns lite märkligt, både att ha "1.5 födelsedag" samt att inte längre vara tonåring och dessutom vara närmre 700 mil hemifrån.

Tidig start för barnen idag, men jag var förberedd och hade gjort lunchen igår..

Som vanligt en hel del slappetid medan barnen var i skolan. Ibland är det lite segt men ofta rätt skönt att bara sitta vid datorn eller titta på tv i ett par timmar. Jag tvättade ju faktiskt också idag så att lite flitig har jag allt varit...

När barnen sen kom hem igen efter att jag hämtat dem så spelade sina spel och gjorde sin läxa medan jag blev trött....Som tur var ryckte vi upp oss lite och gick ner och körde en uppvärmningsmatch i hockey innan vi gick upp och jag lagade middag åt barnen. Efter maten var det dags för den riktiga hockeymatchen och Sverige behöll sina fina form från uppvärmningen och tog en säker revansch efter gårdagens tunga förlust. En säker ledning redan från start ledde till ett avslappnat svenskt försvar i slutskedet av matchen som till slut slutade 80-73 till Sverige.

Det var i stort sett min dag, ingen matlagning för min del idag utan nu väntar jag på att maten ska bli färdig bara...Då kan jag ju passa på att berätta om min dröm som jag lovade.. Nej jag får nog skippa det, kommer inte ihåg tillräckligt mycket. Bara att jag var au pair i ett enormt, superstort mega huse...Där bodde minst fem familjer och jag var rädd att jag skulle ta hand om alla familjer. Huset var så stort att jag inte hittade mitt sovrum så istället tog jag en promenad i huset och där hittade jag tre andra au pairer från au pair skolan, dessutom skulle där komma fler och vi alla skulle vara au pairer tillsammans. Jag drömde också att min värdfamilj besökte mig i Sverige...

Det räcker för idag, hoppas ni har en bra 6:e mars...Det bör ni ju ha eftersom att den är så fruktansvärt speciell...

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Melker

GRATTIS!!

2009-03-06 @ 07:26:02
URL: http://kungmelker.blogg.se/
Postat av: Mamma

Grattis mitt lilla barn som nu träder in i vuxenvärlden. Nu får jag väl skärpa mig och inse att du blir vuxen vilket är svårt för en mamma att inse ibland som du vet. Jag skall göra mitt bästa! Ha en bra dag!



Kram Mamma

2009-03-06 @ 09:03:57
Postat av: Gerry

Grattis Björn! Gissa om jag njuter av att läsa vad du skriver! Det som står mellan raderna är så tydligt ( DU TRIVS och ÄR GLAD) och jag blir så glad att du bet ihop när det var lite jobbigt i Minnesota. Gerry

2009-03-06 @ 09:15:19
Postat av: Pappa

Om jag GRATTAR här också så har du fått det på de media som står till mitt förfogande.

Ha en bra dag så hörs vi ikväll.

2009-03-06 @ 10:11:20
Postat av: Nille

grattis min vän, nu blir någon stor större:), hoppas allt är bra med dig:) hade // NIlle

2009-03-06 @ 11:16:54
Postat av: Malin

Grattis Bjööörne!!

2009-03-06 @ 11:34:32
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Pelle H

Happy Birthday Mr Bötte från familjen H.

2009-03-06 @ 12:15:24
Postat av: Mamma

Jag glömde ju att gratta från mormor. Hon hälsar att hon tänker på dig och vill ge dig ett STORT GRATTIS! Gert hälsar också.



Många grattis från oss alla!

2009-03-06 @ 12:53:07
Postat av: Lotta

Ja Grattis även här då Böttis! 20 år.. herregud vad fort tiden går. Synd bara att 20 inte är ngn ålder i USA, men när du kommer hem så :) Då slipper syrran langa åt dig & vi kan avsluta våra kusinträffar på Tages :P

Hmm.. din deal förstod jag mig inte riktigt på.. mest av allt.. vafrt fasen ska jag få 5000 från?



Jag hoppas iaf att du har en underbar fölsis bror!

Massa Kramar din BIGSIS nummer ett :)

2009-03-06 @ 17:06:49
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Faster

Hej, ett stort grattis även från oss i familjen Åhfeldt. Nu har vi firat din 20-årsdag med pizza, och skålat för dig i vin. Det fick duga i brist på gåbortsmiddag i form av 20-årskalas. Ha en trevlig dag.

2009-03-06 @ 20:00:48
Postat av: Moster

Ett stort grattis till dig ifrån fam. Holmén. Ja man fattar ju inte riktigt att du blivit 20 år, nu är du ju inte länge en tonåring!Ett klädesbidrag kommer i form av pengar, jag fixar det med din käre moder!:-) Hoppas att du får en bra dag!

Cecilia

PS Vi tar också och skålar i ett glas rött vin för dig!

2009-03-06 @ 21:31:41
Postat av: Moster

Glömde säga att Greven hälsar, han gick precis hade varit här på middag! Ha ha ha

2009-03-06 @ 21:46:51
Postat av: Lotta

Haha Greven är familjen Holméns nya bästis :D

2009-03-07 @ 13:43:10
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa

DGreven är dessutom Lottas gamle kompis morfar

2009-03-08 @ 02:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0