Coldest Winter

Tja, denna rubrik hade kanske passat om jag varit kvar i Minnesota men här tycker jag inte att den stämmer.
Väldigt skönt i solen idag igen, precis som många dagar har varit här på senare tid. Våren verkar vara på gång.

Innan jag berättar om denna dag så får jag först hoppa tillbaks till gårdagskvällen.

Jo igår var det ju au pair möte och de är ofta väldigt flummigt här på östkusten, inte alls som i Minneapolis.
Jag har fortfarande ingen riktig koll på vilka som tillhör min grupp, vilka som tillhör andra grupper eller vilka som ens är au pairer. De är lite mystiska de här mötena. Igår skulle vi spela bowling och roligt då att där var sjukt mycket folk inne i hallen. Ingen liten hall heller, snarare tvärtom, 48 banor faktiskt. Ja sen är våra LCC, jag säger våra fast att jag egentligen bara har en men dem är typ alltid tre, alltid sena så man stor där helt jävla lost och spanar efter dels LCC:s samt också andra au pairer. Sen är det jättemånga som sticker direkt när dem kommit så det är inte så många kvar när det verkliga
"mötet" äger rum. Mötet igår började vid nio, inte förräns strax efter tio började vi spela bowling. Jag hamnade då med en svensk, en norsk och en amerikan (dottern till en LCC) på min bana. Vilka som spelade på de två banorna bredvid oss vet jag inte för som sagt så saknar mötena lite struktur. Iaf, vi hade rätt trevligt. Sportsligt gick det sådär från en början men efter ett riktigt gott slut så vann jag över alla andra au pairer med mina 145 poäng. Varför mötena är så röriga har jag lurat lite på och jag tror det är för att vi är tre grupper som har möte samtidigt typ. Därför man inte känner igen en enda heller:P

Idag har varit en skön dag igen, såg ett avsnitt Gossip Girl imorse, såå bra serie, nästan så att jag älskar den. Därefter såg jag lite Las Vegas, också sjukt bra. På eftermiddagen körde jag och barnen ner till skolan igen och tittade lite på bokmässan och lekte lite på lekplatsen, hem och spelade basket, de gjorde läxor och jag fick stryka lite kläder och laga lite mat, sen var det lite tv-spel och läxor igen innan mamman i hushållet kom hem och jag bjöd på min snart traditionella baconlindad kycklingfilé. Nu hoppas jag att det visas lite CSI eller liknande på TV.

Nille: Jag sa aldrig att Coldplay var det enda bandet som gjorde bra låtar, jag sa bara att Coldplay var bäst.
Syrran: Denna gången föll jag för "tv-shop". Efter att ha senast ha köpt en halvt misslyckad ansiktsprodukt för 80 dollar så kan det vara värt att prova proactiv för 20 dollar.

Ska hålla lite i mina pengar denna veckan, om de inte har fått in min klocka det vill säga. Annars ska det kanske bli ett skärp, det ska bli en klippning (efter kusins generösa klippningar så hatar jag numera att behöva planera för, betala för en klippning, själva klippningen är inte alls lika rolig heller) och en present till värdmor som fyller år på söndag, vad köper man till henne.

XOXO som man säger i GG

Ofta när jag är "färdigbloggad" kommer jag på något jag glömt skriva om, fallet var så även idag

Igår när vi spelade bowling fick jag höra något väldigt roligt, iaf tycker jag det
Det svider också lite att säga att följande citat kommer från en svensk och tyvärr inte från en tysk :) Ett litet nederlag i mitt lilla "krig"

Här kommer det iaf, jaa det hela rör ju sig som ni kanske förstår om bowling.
"Ska man välta så många som möjligt eller så få som möjligt?"

Kommentarer
Postat av: Nille

om jag inte minns fel så sa du det några inlägg tillbaka men skit i det:P, jag sitter faktiskt och lyssnar på fix you nu och nästa i listan är viva la vida, ganska sjukt att en hård rockare som jag lyssnar på coldplay:P

2009-03-25 @ 09:25:16
Postat av: malin

HAHA, okej, aldrig bowlat förut eller? kanske inte ens hört talas om det?

2009-03-25 @ 14:19:02
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Mazze

asså den kommentaren på bowlingen är fan nåt av det bästa jag "hört". jag garvade högt här hemma i min ensamhet när jag läste det...snacka om att inte vet hur spelet går till. jag spelade förresten biljard med en tjej häromdagen som tydligen aldrig spelet innan. Hon fällde också en ganska rolig kommentar innan vi börjat spela. "Asså, hur håller man den här pinnen?" kämpa på och njut av att våren kommit, jag följer din blogg med spänning

2009-03-25 @ 16:09:54
Postat av: Anonym

Hahaha.. jisses! Det var roligt sagt om bowlingen :)

Okek Bjooorn, ibland får man falla för reklamen.. det har jag med gjort.. en Ab Glide som använts vansinnigt mkt.. or not :)



Nu ska jag äta våfflor.. det är våffeldgagen här hemma :)

2009-03-25 @ 20:35:10
Postat av: Sis

Jag som skrev sist, vet inte om det kom med..

2009-03-25 @ 20:35:53
Postat av: Pappa

fantastsikt rolig kommentar, å så finns det dom som säger att Idrott inte är skoj.

2009-03-26 @ 12:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0