Desire

U2, Desire. Dagens låt. Desire, tjaa jag har väl egentligen lite desire att göra en hel del saker. Shoppa till exempel. Gå på massa konserter, se någon Rangers-match, Yankees-match och Giants-match.

Idag tänkte jag faktiskt shoppa, en hel del till och med men det visade sig att jag inte shoppade någonting.
Först skulle jag ju handla min United-tröja. Jaha, då var den slut i min storlek. Då fick jag för mig att jag sett ett par billiga badbyxor som jag ville ha (10 dollar för original penguin badbyxor), nehä. Fanns inte heller i min storlek. Sen fick jag ett mail om 25% rabatt på Ben Sherman Jeans, så efterlängtat, har ju inte hittat jeans som passar mig sen jag kom till USA men nu hittade jag dem på rea, i min stil och i min storlek. Jaha, då kom jag på att jag inte har något kreditkort från Sverige för tillfället och detta sket sig också.

Dagen har varit skön och ganska rolig. Barnen slutade normal tid idag, efter tre tidiga dagar. Detta betydde mer fritid under dagen för min del. Återigen en massa tv-tittande och dator-användande. När barnen kom hem och hade haft sitt mellanmål och gjort sina läxor så spelade vi lite basket, vi spelade tills Patrick blev arg igen och gick in. Därefter strök jag lite kläder och lagade deras mat och dem åt, efteråt har dem bara spelat sina spel medan jag börjat med kvällens andra matprojekt. Idag försökte jag mig på potatisgratäng, om ungefär tio minuter vet vi hur det gick. Till det slängde jag in den där supergoda Teriyaki-fläskfilén i ugnen och snart ska jag klabba med grönsakerna. Förhoppningsvis kommer nu värdföräldrarna hem i tid för maten:P

En sak som har stört mig idag faktiskt, vet ni vad det är? Jo nu typ de fyra senaste dagarna jag har hämtat barnen i skolan så har ett gäng killar, typ mellan 3-5st, runt 10-11 år, stått och stirrat som bara den på mig. Jag förstår verkligen inte varför dem stirrar men efter fyra dagar börjar det ju bli lite jävla irriterande. Idag stod dem kanske 2-3 meter ifrån mig och viskade, pekade och stirrade. Vad är problemet liksom, det tänker jag fråga dem nästa gång dem stirrar. Gud alltså, detta har stört mig halva dagen. Fattar verkligen inte varför dem stirrar.

Jag försökte mig på potatisgratäng idag, inte så avancerat men trots det känner jag mig väldigt nöjd med mig själv för att jag ens försöker. Jag gillar verkligen hur kreativ jag har blivit och jag tycker det är roligt att laga mat nu för tiden och få lite uppskattning för det. Dessutom så äter vi ju typ en timme tidigare när jag lagar mat än om värdföräldrarna först ska komma hem vid åtta och sen börja med maten.

Nej detta får räcka för idag för nu måste jag fixa med middagen.
Tjingeling.

En timme senare:
Nu har vi ätit min potatisgratäng och den var ju faktiskt väldigt god även om den hade sina brister så ger jag den mer än godkänt. Egentligen hade den inga brister förutom det typ täcket som lagt sig på toppen. Tror jag hade lite för mycket ost på toppen och den blev sen lite bränd och det var bokstavligen som ett täcke. Man kunde lyfta av allting.

Hör Patrick nu från köket, han kan tydligen inte göra den sista biten av läxan för att han har hicka.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Melker

ja jag såg spontan roasten... men nja, sådär tyckte jag! Men längtar dock efter att roasting programmet på svt? börjar visas.

2009-03-13 @ 08:50:04
URL: http://kungmelker.blogg.se/
Postat av: Tess

hej hej äntligen hemma från paris :)

borta bra men hemma bäst hehe :)

allt bra med dej då?

2009-03-13 @ 16:31:31
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Malin

haha ja jag vet en saab, men endå den är så fin ju! haha snart boka resa, men vet inte med hostelet(?) ska snacka med kamilla!

2009-03-13 @ 16:36:49
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Malin

haha påläst och redo att diskutera!

2009-03-13 @ 23:07:07
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: sophie

tjena!

har misstänkt ett tag att du också befinner dig i staterna! trivs du bra? är det i new york du jobbar?

// Issa's Sophie ;)

2009-03-13 @ 23:09:03
URL: http://metrobloggen.se/sophieinla
Postat av: sophie

Jag ska plugga en termin på college, mest för att prova på litta!

rätt mycket läxor men det är skönt att komma från landskrona ett tag.

har du hamnat i en bra värdfamilj ?

:)

2009-03-14 @ 00:27:57
URL: http://metrobloggen.se/sophieinla
Postat av: Pappa

Det är inte utan att hela familjen med stor spänning ser fram emot 'den svenske kockens' hemkomst.

2009-03-14 @ 09:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0