Honky Cat!

Jo det är sant, jag har faktiskt Elton John musik på i mitt Itunes-bibliotek och idag blev det Elton John som fick stå för dagens låt.

Idag ska jag börja med att tacka för alla kommentarer idag. Herregud vad roligt det blev.
Hela denna röran med födelsedagar och gratulationer har ju bara blivit väldigt underhållande. Idag har jag till exempel fått inlägg från två fastrar...Trots att jag bara har en faster...Ja lite rörigt blev det ju där ett tag men men, skoj skoj skoj.

Jag måste ju, nu när vi har det uppe, också passa på att gratulera Lina. Idag är ju den officiela dagen (fortfarande 3 mars här) och här kommer min officiella gratulation.
GRATIS LINA! Släng över en låda sprit över atlanten nu när du kan så blir vi alla är nöjda.
Jag måste säga att Lina är en väldigt trevlig människa. Jag har ju trots allt inte kännt henne mer än i drygt 3.5 år. Trots detta känns det ofta (framför allt på senare tid) som att jag kännt henne hur länge som helst när jag pratar med henne. Hon förstår mig och kan lyssna, ibland kan hon sen slänga ur sig något helkorkat när jag förklarat mina problem men ofta kommer där något vettigt. För hon är ju trots allt en rätt vettig människa den där Lina. Det har vi ju gemensamt...HAHA. I vilket fall som helst är det trevligt att ha en sån människa i sitt liv och även om vi ibland blev lite irriterade på varandra så har de flesta av våra ca 550 dagar tillsammans varit trevliga. Jag hoppas verkligen att vi kan behålla kontakten när jag kommer hem igen. Det var ju lite lättare när vi gick i samma klass men vi löser förhoppningsvis det.

Jag ska också tillägga att något av det mest ovettiga denna människa sagt är att Håkan Hellström är bättre än Coldplay. Givetvis är det ju hennes egna åsikt, men även så... Det är ju som att säga att man hellre äter grönsaker eller typ sill istället för pizza...Hur kan någon människa säga detta, all heder till Håkan men Coldplay är ju Coldplay...Coldplay.

Idag då?

Joo idag har återigen varit en bra dag...
Jag spenderade lite fritid efter att ha lämnat barnen vid skolan idag. Första gången på länge kändes det som. Ja inte fritid i sig, men första gången allt var som vanligt på ett tag. Lov, snödagar och släktingar har ju stört den normala vardagen ett tag men idag var allt som vanligt igen.

Sedan när barnen kom hem och hade gjort sin läxa körde jag Jack till en kompis medan jag och Patrick spelade lite hockey i källaren. När vi hämtat Jack stekte jag sen en stek till barnen och kokade pasta. Därefter spelade vi OS, källar-OS. Vi hann inte riktigt ta oss igenom hela spelen på grund av lite skador och bristande kondition. Vi hann iaf köra lite basket och hockey, det var ju egentligen alla grenar vi hade fasti i flera omgångar, innan Patrick klagade på smärtor vid njuren. Då avbröt vi, jag hade stått som segrare i samtliga grenar så det var ju inte mycket tävling i det hela:P HAHAH nej kanske inte ska skryta när jag tävlar mot 11-åringar, fast en gren var ju trots allt basket.

Därefter vilade vi bara ut lite och jag tittade när barnen spelade sina spel igen innan jag började lite med min och föräldrarnas middag. Ganska enkelt, bara till att slänga in fläskfilén och pommesen i ungnen, skära grönsakerna och köra dem i mikron. Det blev ju gott åtminstone. Som jag sagt förut så är den fläskfilén sjukt god. Teriyaki-fläskfilé, muuums.

Just det. Jag måste också passa på att gratulera Jeppe Åhgren som har tagit körkort om jag förstått det rätt... Roligt roligt.
Har efter middagen sett ett avsnitt without a trace idag, rätt bra faktiskt...Nu ser jag fram emot lite sömn.

Ahh, kanske ska berätta att jag lite grann kraschade bilen imorse. Låter kanske allvarligt men egentligen körde jag bara lite för långt fram när jag skulle parkera den i garaget. Blev en liten studs i väggen men nog ingen större fara. Bara registreringsskylten som tog skada, den kan vara lite lös.

Ah jaa....Guten nacht.

Jag måste ju förresten fråga er en sak kära läsare. Jag funderar lite på att anmäla min blogg till Cultural Cares hemsida. Alltså anmäla den som en au pair blogg i princip. Jag hade tyckt det var lite roligt samtidigt som jag kan känna att det vore mycket synd om det personliga med bloggen försvann. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: pappa

Klart att du skall anmäla den, mina kommentarer får dras med ändå.

2009-03-04 @ 08:19:29
Postat av: Tess

hoppas du får en toppendag å glöm inte kika in hos mej kram

2009-03-04 @ 08:40:57
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Malin

"kännt henne mer än i drygt 3.5 år", "de flesta av våra ca 550 dagar tillsammans" . Hur går detta ihop björn? hihi, Ps, kan du vara inne på msn nån gång? Har ju lite questions for you! Och lina är ju lite crazy när det gäller "Coldplay-Håkan-frågan"! Men de tär ju du med när det gäller Osis-Coldplay.

2009-03-04 @ 17:09:31
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Melker

Tja bötte!!livet leker som aldrig förr!! själv? När kommer du hem så vi kan ut en runda på stan?!

2009-03-04 @ 19:40:20
URL: http://kungmelker.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så Björn nu har jag rabblat upp alla kändisar jag såg i min blogg!

Haha.. ja visst var det duktigt av mig att vara så uppmärksam? Tänkte direkt på dig då :)

I det avsnittet som gick i Söndags så lämnade Lily Bass & lite smått om hennes stora hemlighet kröp fram, Jenny flyttade hem & Nate angav sin Pappa.. ungefär så :)



Du.. nu fyller du snart år.. 20 år.. tänk va!

Eftersom jag & min Pappa har en deal, som även du kommer att tjäna på så kommer du itne att få några pengar förrän nästa Fredag.. är det okej?

Det får vara okej :)

2009-03-04 @ 19:42:09
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja, jag & vår Pappa säger man kanske.. Oops Björn.. några månade & man har redan glömt att du är en i familjen ;)

2009-03-04 @ 19:43:14
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jag hänger som vanligt inte med riktigt när bloggfantomerna tar fart, men om jag läser Lottas kommentar rätt så har hon sett en massa kändisar i sin blogg. Jag har sett en massa kändisar på TV men det är väl inget att skriva om.

2009-03-04 @ 21:04:24
Postat av: Mazze

Om du ska anmäla din blogg får du inte ändra nåt ändå, den måste vara lika personlig. annars kommer jag sluta läsa den:D

2009-03-04 @ 22:49:05
Postat av: Lina

Nu blev jag lite rörd Böttis. Vad fint du skrev :)

2009-03-05 @ 07:37:08
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0