Lazy Day Afternoon!

Det är nog vad som planeras imorgon.

Vaknade faktiskt ganska tidigt idag och är därför trött nu.

Dessutom har jag ju promenerat runt i NY hela dagen vilket inte gör saken bättre.

Det var en bra dag i New York iaf, lite kallt men det kan ju aldrig bli fel när man besöker den staden. Från Grand Central promenerade jag bort mot Waldorf, jag ville ju ta reda på var det låg och få en liten titt på hur det såg ut. Tjaa, man kan väl säga att det ser väldigt fint ut och ligger helt perfekt. De arbetade lite med någonting på hotellet iaf, en stor lyftkran skickade upp byggmaterial till taket på vårt kära hotell.

Från Waldorf promenerade jag sen fem minuter och rätt vad det var befann jag mig mitt på fifth avenue, precis vid rockefeller plaza och alla roliga butiker, bättre kan det ju inte bli. Gick en bit längs fifth avenue upp mot central park. Undvek ju inga butiker direkt utan tittade in i lite olika butiker för att se vad dem hade att erbjuda. Trevligt nog hade Gant fortfarande sin 70% rea. Det går ju inte heller att undvika så där inhandlades det en skjorta och en mycket fin tröja som jag velat ha ett tag. Allt för överkomliga 72 dollar. Hade utan tvekan kunnat spendera hela dagens budget där inne men jag var stark och duktig.


Tog mig därefter till Circuit city som ska likvideras och kollade om dem hade minneskortsläsare. Det hade dem ju tyvärr inte men jag lämnade inte heller den butiken tomhänt utan hittade ett överkomligt pris på en blu-ray dvd, The Invincibles.


Sedan bestämde jag mig för att leta upp dagens mål, Original Penguin butiken på avenue of the americas. Så härlig butik, fylld med enbart An Original Penguin by Munsingwear, måste ju vara mitt favoritmärke. Roligare skulle det dock bli. Hade dem inte rea på rea så hade dem rea på rea på rea. En t-shirt, två tröjor och en jacka (typ trenchcoat) inhandlades. Ni kan ju faktiskt få gissa hur mycket det blev? Jag bestämde att jag hade råd med detta också eftersom att jag snart fyller år faktiskt. Jag bestämde också att min mormor fick ge mig t-shirten och tröjorna i födelsedagspresent. Efter att ha lämnat den affären kände jag att jag inte behövde handla mer idag, det räckte mer än väl för en dag. Promenerade därför mest runt i NY. Lite längs broadway och upp mot times square, tillbaks till the bryant park och sen bort mot Grand Central igen. Jag handlade faktiskt en sak till, joo när jag lämnade Original Penguin butiken så visade det sig att nästa butik var en elektronikaffär och därför gick jag in och köpte mig en minneskortsläsare så att jag kan ladda över bilder. Tur var väl det för mitt minneskort var faktiskt fullt nu så jag kunde inte fota mycket idag.

En "lunch" bestående av en latté och en varm baguette med mozzarella, paprika, tomat och sallad intogs på Europa Café innan jag tog mig tillbaks till Grand Central. Väl där visade det sig att mitt tåg inte gick förrän om trettio minuter så jag tog mig en lite promenad på New Yorks gator igen. Promenerade lite i närheten av Grand Central längs lexington avenue och rätt vad det var hamnade jag utanför Waldorf igen. Hade ju lite tid att fördriva och eftersom att jag bestämt mig för att inte spendera mer pengar så började jag istället prata med David the doorman som jobbar på Waldorf. Han berättade lite roliga saker om hotellets historia och vad dem hade på hotellet. Bästa hotellet i NY med utmärkt service och utmärkt läge enligt honom. Dessutom det enda hoteller som presidenten bor på när han besöker NY. De är därför de enda hotellet i NY som verkligen kan säga att de har en presidentsvit. Presidentsviten på waldorf har faktiskt möbler från vita huset. En korridor i hotellet kvarstår, utan att vara ombyggd, kanske inte ens renoverad från de att man byggde hotellet 1931. Tydligen kunde man gå in och ta sig en titt så det ska jag göra nästa gång jag är i the big apple. Jag funderar på att göra David the doorman till min bundis och ta mig förbi Waldorf varje gång jag är i NY. Det är ju ändå ingen omväg till de ställena jag vill till så... Tiden sprang iväg rätt fort så jag fick ta mig tillbaks till stationen igen och åka hem. Därefter har jag nog inte gjort mycket vettigt.

IDAG:
Har jag hittat ett nytt märke som jag gillar som dock kan vara lite väl dyrt: Banana Republic heter det iaf. Lite Chuck Bass över det hela
Har jag räknat lite grann på min shopping och kommit fram till följande. Sen jag kom till USA i oktober har jag köpt en dator, ett playstation med lite tillbehör och några spel, 15 tröjor, en jacka, en klocka, två skjortor, två pikéer, fem par skor, några kalsonger och strumpor, en keps, mössor och vantar, runt 10 t-shirts och den smått och gott som x antal café latte, x antal måltider, minneskortläsare, film och 30kg klädfrakt till Sverige, en massa småskit m.m Det man kan reagera på mest är nog att jag köpt 15 tröjor. Guud, och fler kommer det bli....

Tror inte jag har så mycket mer att berätta för er nu utan istället ska jag bjuda på lite bilder. Ny ska få en hel del bilder idag faktiskt.

     
1                                          2                                            3                                          4

     
5                                           6                                            7                                          8

      
9                                          10                                         11                                        12

     
13                                         14                                         15                                        16

Ursäkta kvalitén på vissa bilder.
Här kommer iaf beskrivning till dem (klicka på dem för att få dem större)

1: Ny tröja och skjorta, Minnesota, 2: Tydligen fick jag inte ta med mig min pistol in på basketarenan. 3: Empire State Building, 4: Hotel Plaza, 5: Central Park och gula taxis, 6: Grand Central, 7: Waldorf-Astoria, 8: Times Square Tower
9: Ny trench, ny skjorta och ny tröja, 10: Samma som 9, 11: Ny tröja och skjorta (gant) 12: Ny tröja (penguin) 13: Ny tröja (penguin) 14: Ny t-shirt (penguin) 15: Oasis-konsert, 16: NBA-basket, Minnesota Timberwolves-San Antonio Spurs, Target Center, Minneapolis.

Tack för idag, ha det bra


Kommentarer
Postat av: Tess

å härliga bilder va där -06 men råka radera alla bilder :/

allt bra ida?

2009-03-01 @ 08:19:12
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, förlåt asså, ska bättra mig! Vad kul med lite bilder, äntligen! :D

2009-03-01 @ 12:34:45
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Pappa

Vad f-n, har du inte köpt några byxor alls ?

Du gör mig djupt besviken. Fast i det fallet är vi lika. Jag har inte heller köpt några nya byxor sedan i oktober.

2009-03-01 @ 13:28:56
Postat av: Tanja

vaad fina bilder ..

2009-03-01 @ 17:46:32
URL: http://mursak.blogg.se/
Postat av: Syrran

Roligt att få se lite bilder på Snobben :)

2009-03-02 @ 10:56:07
Postat av: SweGizmo

Du har en bra blogg.. :)

2010-08-19 @ 23:20:43
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0