Postcards from far away

Idag valde jag rubrik själv...

Jag är på världens coldplay humör nu så det fick bli en coldplay truddelutt som står för rubriken.
Lyssnar och tittar på inspelningar från den underbart magiska kvällen i St Paul den fjortonde november. Det kan ha varit en av de bästa kvällarna i mitt liv och det är ofattbart hur sjukligt bra platser en tant bara gav till oss så där mitt i allt.

Jag bokade ju inga coldplay-biljetter idag trots allt då det klabbade lite, men ingen fara. De släpps ju egentligen inte förrän imorgon. Kära Coldplay, på återseende i Maj. Fy faaan vad fint, fyy faaan vad jag längtar. Fattar inte att jag ska se dem igen. Världens bästa band. PUNKT SLUT!

Idag då? Joo idag har varit en skön dag igen, mestadels iaf.

Vanlig dag och morgon. Jag var i och för sig på banken idag.

Sen hämtade jag mina värdbarn plus en kompis och körde dem till kompisens hus där de lekte ett par timmar medan jag slappade och tittade på tv hemma. När jag sedan hämtade dem så körde vi hem för att göra lite läxor vilket idag var ett litet problem då Patrick inte var riktigt fokuserad och han hade dessutom massvis att göra. Fick väl gjort det mesta iaf och efter ett bad för dem båda så var det dags för middag. Lite av en farväl-middag idag då alla åt tillsammans eftersom att pappan i familjen åker på tjänsteresa imorgon och blir borta 1-2 veckor.

Nu sitter jag då här och lyssnar på mina coldplay låtar och tittar på videor. Helt sjukt måste jag säga att det är, helt sjukt så mäktigt det är se dem live.

Oh well... "Be my mirror, my soul and shield"

God natt.

Viktig dag imorgon förresten. Coldplay-biljetter ska inhandlas och kvartsfinalerna i CL ska lottas. Dessutom kanske det slutar med att jag köper en klocka, eller ett par solglasögon. Vem vet?

Idag har ju förresten dollarn också varit nere under 8kr. Det var ju längesen sist känns det som.

Inatt fick jag nog också några sms av Fredrik Fridman, jag är fortfarande inte säker på om det bara var en dröm dock. Rätt säker på att det var verklighet är jag dock. Fick ett sms där det helt enkelt stod "kom hem" Haha. Jag tyckte det var trevligt, och lite roligt.

Kommentarer
Postat av: pappa

Du kanske kan kombinera det, ett par Dior solglasögon med inbyggd klocka. Shoppa på.

2009-03-20 @ 07:52:30
Postat av: Sofi

Inga direkta planer för min sista månad, nej. Förhoppningsvis har jag pengar så att jag faktiskt kan göra något, annars får jag väl åka hem :P. Men jag ska ju förlänga i 9 månader, så jag har min sista månad 2010... Kör du på 12 månader eller ska du också förlänga?

Silverfiskar är förövrigt skitäckliga, så man har all rätt i världen att springa ifrån dem fort som fan. Alternativt klättra upp någonstans och hyperventilera.

2009-03-20 @ 18:34:40
URL: http://sofiragnhild.blogg.se/
Postat av: Linnea

jaklar vad kul det ska bli pa coldplay! :D TACK for att du fixade biljetterna btw.

2009-03-20 @ 19:21:35
URL: http://linneaappelqvist.blogg.se/
Postat av: Nille

när fan ska du lära dig att coldplay inte är världens bästa band, dom har gjort några sjukt jävla bra låtar men va fan, det är ju metallica som gäller:D, rock on bötte:D

2009-03-20 @ 21:48:42
Postat av: Pappa

Vad är det för en märklig banddiskussion ni har ?

Varför nämner ni inte gamla fina band som Cool Candys, Bröderna Djup etc. Men va f-n har man inte bättre smak så får ni väl ha så trevligt på konserten.

2009-03-22 @ 15:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0