Question Excisting

Min "question excisting" är: Såg jag Angelina Jolie idag eller inte? Faktum är att jag inte vet själv faktiskt.

Idag åkte jag till NY, jag åkte dit med vetskapen om att United blivit utspelade och förlorat med 4-1. Det värsta är att dem mötte Liverpool och man får ju aldrig förlora mot dem så dagen började inte så bra.

När jag kom till NY gick jag min vanliga promenad till fifth avenue via Waldorf. Precis utanför grand central stod det en massa poliser och jag undrade lite vad som pågick. Det var i och för sig ingenting mot vad som komma skulle. När jag kommer till Waldorf står där en sjuklig massa människor, hundratals ja kanske tusentals människor som tittar på något jag inte riktigt uppfattar vad det är från en början. En massa nyhetsteam och filmteam var också där samt även hundratals poliser och krypskyttar på taken och tungt beväpnade poliser på gatorna samt även livvakter. Något dramtiskt på gång på Waldorf? Nej det ser mer ut att vara en parad av något slag men det var väl mycket uppmärksamhet för en parad. En begravning då? Där stod ju en likbil, massa polisbilar och limousiner. Kanske var det en polisbegravning? Men nej inte skulle dem skämta så mycket då? Inte skulle väl en annan polis då skämta och föreslå att dem skulle placera de 20-30 varma kaffena i kistan eftersom att den var isolerad?
Efter att ha luskat, lysnnat och frågat lite stod det klart vad som pågick.
Det var en filminspelning, en inspelning av Angelina Jolies nya film Salt, därav all uppståndelse. Efter att ha tittat ett tag var det dags för mig att traska vidare, promenerade bort mot times square där det efter mycket om och men bestämts att jag skulle träffa Louise från au pair-skolan. Efter att hon först sprungit förbi mig på gatan utan att se mig träffades vi iaf och började dagen med en kaffe på starbucks eller ja det var meningen åtminstone men efter lite missförstånd fick jag istället en varm choklad som inte ens var god.

Därefter promenerade vi mest utan att tänka på var vi gick och mitt vad det var så hamnade vi i trakterna kring empire state building och vi käkade en lunch på en pizzeria där vi sedan snackade gamla minnen från au pair skolan, hur sorgligt det var att så många åkt hem och en massa annat innan det var dags att gå skilda vägar.
Jag promenerade tillbaks mot times square och broadway och letade efter ett hostel (på uppdrag av malin) ett tag innan jag begav mig tillbaks mot grand central. På vägen tänkte jag hälsa på David the doorman. Utanför Waldorf var uppståndelsen till och med ännu större då en när jag lämnat platsen fyra timmar innan. Nu var där även en massa paparazzis och inspelningen pågick fortfarande. Stod och tittade ett tag och sen blev det lite galna de där paparazzis för då fick de nämligen syn på henne. Ja Angelina Jolie då, jag stod tillsammans med ca 15 paparazzis och tittade precis mot det stället dem riktade sina kameror när de skrek här kommer hon, här är hon, looking sharp och allt vad de skrek. Alltså måste jag ha sett henne, problemet var bara att där var så många människor, både runt henne och mellan mig och Angelina att jag inte kunde urskilja henne bland folkmassorna. Räknas det som att jag har sett henne då?

Gud, efter all denna dramatik gick jag tillbaks mot grand central (david the doorman jobbade inte ens idag) och tog tåget hem.
Jag missade tydligen familjemåltiden idag så istället åt jag två mackor, nu är jag fasligt trött, känns nästan som att jag ska bli lite sjuk och ska därfor koppla av med någon tv-serie eller film i min egen säng.
Det har varit en bra dag iaf och det var jätteroligt att träffa Louise och prata lite minnen framför allt. Louise är en lättsam människa och det gillar jag.

Idag har jag förresten också fått reda på att den killen jag delade rum med på au pair skolan...Han är gay.

XOXO

Bilder från dagens drama får ni kanske imorgon.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Äntligen en kändis som även jag kände igen. Jag trodde United skulle spela idag så jag fick en mindre chock i köpenhamn igår när en Unitedklädd man berättade att 'vi' fick däng med 4-1. Hoppas att det var ett tillfälligt bottennapp.

2009-03-15 @ 14:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0