Supreme

Robbie Williams: Supreme.

Idag har jag varit i NY.

En trevlig dag måste jag säga trots att jag, hör och häpna på vad som komma skall för det kan vara årets sensation, enbart spenderade TOLV DOLLAR!!!
Jo det är sant, jag var i New York i flera timmar idag och spenderade bara tolv dollar, hur sjukt är inte det?
De tolv dollarna spenderades på en latté på starbucks, en hot dog på gatan, en Ben & Jerry´s glass.

Vad gjorde jag då i NY om jag inte shoppade? Jo jag promenerade mest runt och njöt av det helt otroliga vädret, fruktansvärt fint väder idag. Jag visste att det skulle vara rätt varmt väder idag så när jag lämnade hemmet valde jag min vårjacka framför vinterjackan. När jag hade promenerat ca 7 minuter till stationen var jag tvungen att ta av jackan, var ganska varm faktiskt. Satte mig ner på en bänk och väntade på tåget mellan solen riktigt värmde huvudet. Säkert 20 grader i solen.

När jag kom till NY behövde jag inte heller någon jacka, även om där inte var lika mycket sol så var där fortfarande riktigt varmt, kanske till och med över 20 grader. Sägs att där var 63 grader fahrenheit här i "hemstaden" och 68 grader fahrenheit i the big apple. 68 grader F motsvarar ungefär 20 grader men det kan nog till och med ha varit varmare än så. Promnerade från Grand Central förbi Waldorf på väg till Central Park. Tog mig en promenad i Central Park, dock utan glass. Det var ganska fräckt att vandra omkring där, ännu fräckare var det ändå att se folk åka skridskor i kortarmat. Sedan promenerade jag längs fifth avenue ett tag, tog mig ner till rockefeller center och även här åkte man skridskor i typ sommarkläder. Gick från rockefeller längs avenue of the americas bort till times square, åt en hot dog på vägen. Tappade den första men försäljaren gav mig en ny. Kanske var det för att jag hjälpt honom att få en asiatisk kvinna att förstå vad han menade när han sa 34th street. Times square är rätt makalöst faktiskt, sjuka mängder reklam överallt och hela platsen är så levande. Promenerade tillbaks till fifth avenue och tog en latté på starbucks medan jag blickade ut över alla som promenerade förbi. Perfekt spanarplats hade jag då jag såg alla men de inte lade märke till mig, roligt. Gick därefter tillbaks till Waldorf och pratade med David the doorman ett litet tag. Tog mig också en titt inne på Waldorf-hotellet. Ojojoj säger jag bara. Satan vad elegant, väldigt gammaldags och stiligt.. Bland annat fick jag se "the grand ballroom" och "silver corridor" Den senare är en korridor som kvartstår från 1931 då hotellet byggdes. Tog en liten omväg tillbaks till Grand Central där jag köpte mig en väldigt god Ben & Jerry´s glass och satte mig och tittade på folk innan jag tog tåget hem.

Hemma förväntade jag inte mig att någon skulle vara hemma, de skulle ju iväg ikväll för att åka skidor imorgon. På grund av regn på skidorten ställde dem dock in det men det gjorde inte mig så mycket då det bjöds på indisk take-away food som var mycket god.

Jag har tagit en massa bilder idag, får väl publicera en del idag och en del de kommande dagarna...

   Soligt på stationen
1                                         2                                            3

New York från Central Park Central Park Manhattan Waldorf 

Dagens outfit fotat i en spegel på Waldorf:P Silver corridor 

1: Min frukost för någon dag sen, kände att jag var tvungen att ta ett foto och visa vad "hash browns" är...Det är alltså den fyrkantiga lilla saken till vänster

2: Relativt nya skor

3: Gårdagens outfit...

För musen över de andra bilder för att få beskrivningar, klicka sedan på dem för att få dem större...

XOXO

PS. Min plan om att förföra någon i hissen på Waldorf försvårades idag. De har nämligen mer än en hiss, snarare typ 20
DS.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det borde väl ha gett dig större möjligheter att förföra någon eftersom du nu hade 20 chanser i stället för bara ett par.

2009-03-08 @ 09:56:50
Postat av: Pappa

Djupt imponerad av att du endast smällde 12 dollar, hade du inte mer ? Vad kostar det att åka in från Darien? Hälsa David nästa gång.

20 hissar är väl bra, då hade du ju 20 chanser istf bara ett par.

2009-03-08 @ 10:16:39
Postat av: Pappa

Sorry för den dubbla kommentaren, datorn lever sitt eget liv när inte du håller rätt på den.

2009-03-08 @ 10:18:15
Postat av: Mamma

Trevligt med lite bilder fortsätt med det. Jag får hålla pappa att man blir djupt imponerad av att DU bara har gjort av med 12 dollar.



Ha det bra Mamma

2009-03-08 @ 10:28:58
Postat av: Lotta

Jag kan ju inte annat än att stämma in i att det är helt otroligt att du bara gjorde av med 12 dollar :)

Gud va härligt det lät med sånt väder, här öser regnet ner.. fy!

Fräcka glasögon.. är det ngt fancy märke eller?

2009-03-08 @ 11:24:31
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Tess

å ja vill ja med... e lite avis på dej visst ja åker till paris i morgon så ja får njuta av den staden

ha en topen helg

2009-03-08 @ 12:30:22
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Lina

Inte alla som får åka till NY sådär var varannan dag! Stort grattis i efterskott Böttis, jag har inte varit i närheten av en dator på hela helgen.. Fullt ös! Hoppas dagen var bra, saknar dig.

2009-03-08 @ 13:27:08
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Malin

Ber om ursäkt du! men kolla nu då, nu är det gottgjort! Ett helt inlägg bara om dig!

2009-03-08 @ 15:37:49
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Lotta

Böttis.. Bath and Bodyworks heter den butiken jag vill att du ska kolla upp. Jag var inne på deras hemsida för att kolla upp vart butikerna ligger.. fanns en del i New York!



Jo, jag ska åka till NY & handla handkräm :)

2009-03-08 @ 18:47:43
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja, ettan var fucking underbar! :)



Har du det bra därborta förresten? Jag var ju en av dina trogna läsare förut men jag måste erkänna att jag tycker dina inlägg är fööööör långa (vilket jag ändå förstår att dem är) men att jag därför inte alltid orkar läsa igenom allt :P

2009-03-08 @ 22:37:17
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0