Tattoo...

Ja egentligen har jag väl inga planer på att tatuera mig. Visst har jag funderat på det men jag skulle i så fall vilja ha typ en tillfällig tatuering som försvinner av sig själv om 10-15 år...Dessutom vet jag inte vad jag skulle vilja ha eller var. Viva la vida var i och för sig ett bra förslag. Inte bara är det en coldplay låt utan en fin mening. Faktiskt det som spelar mer roll än en coldplay låt. Å andra sidan skulle jag också kunna tänka mig att tatuera in  "Lights will guide you home". Mest för att fix you är världens bästa låt och väldigt fin. Sen skulle den textraden komma att symbolisera mitt år här lite. Typ att vad som än händer så finns vissa människor kvar för dig och jag alltid har någonstans att ta vägen hur illa det än skulle vara...Ja blev ju väldigt komplicerat för ett hypotetiskt resonemang...

Idag har dagen varit lite jobbig, eller mest eftermiddagen. Barnen slutade tidigt (idag, men även imorgon och onsdag) så jag hämtade dem redan vid ett...
Därefter var vi tvugna att köra Ace till veterinärer eftersom att han blivit lite inflammerad efter ett fästingbett. Det ville ju ingen av barnen och dem visade sig från sin allra värsta sida ett tag, iaf Jack. Riktigt bortskämd för stunden var han då han ville spela sina spel och inte brydde sig om något annat utan allt handlade om honom, de hade slutat tidigare just av detta skäl sa han. Vi kom iväg iaf och det blev på lite bättre humör, kanske var det lite mat i magen som gjorde honom gott. När vi kom hem igen var det dags för lite mer läxor och tjureri från båda ungarnas håll då de återigen ville spela spel och inte träna fotboll denna gång. De vägrade i princip byta om och åkte därför i de kläder de haft på sig tidigare. Som tur
är har de alltid rätt sportiga kläder på sig, typ sporttröjor och mjukisbyxor och där var ju inget krav på klädseln idag.
Återigen blev det lite bättre när vi väl kom iväg, kan återigen ha varit maten, som intogs strax innan avfärd, som gjorde susen.

Efter träningen fick vi skynda hem då John på något vänster lyckats låsa sig ute, värdmor är i Washington. På vägen pratade barnen om hur tränaren hade plågat dem på dagens fyspass. Vi räddade John och Ace iaf och John lagade middag åt mig och honom. Det var en snabb och enkel men god middag. Intogs snabbt och diskades snabbt sedan smög jag in på mitt rum och gjorde mig klar för sängen. Var bara tvungen att fullfölja min plikt om dagligt bloggande innan jag ska sova...
Sov inte alls bra natten till idag, tog lång tid att somna och jag vaknade sen flera gånger. Var väldigt trött idag men som tur var lyckades jag sysselsätta mig i eftermiddags med tvätt, strykning och matlagning. Nu är det däremot dags för sömn.

Innan jag säger god natt får jag kanske först be om ursäkt för gårdagens inlägg där jag klagade på bilen. Det var ju lite ofärskämt av mig även om det inte var menat särskilt allvarligt utan mer som en pik åt far min. Jag lät nästan lite bortskämd vilket jag faktiskt inte är och inte vill att folk ska tro att jag är såå därför ber jag om ursäkt. Vilka i-landsproblem man kan ha. Dessutom har jag princess sparkle i min familj och hon vill ju ha en röd bil och då vet väl alla att the princess får en röd bil då. Min far sa också att jag ju hade lång tid på mig att vänja mig vid tanken och jaa, lång tid eller ej, det har jag nog redan gjort.

Jag har också börjat spara pengar, denna veckan har jag sparat 50 dollar. 50 dollar i veckan, det blir snabbt en hel del pengar. 200 i månaden faktiskt, till och med mer). Är jag riktigt duktig så blir det 1550 dollar på mina återstående 30 veckor (räknade med den femtio lapp jag sparat från förra veckans lön också).

GOD NATT!
 (Fler bilder från NY kommer imorgon

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska tatuera in en håkantext.. :) Hemlis! haha! /l

2009-03-10 @ 18:44:39
Postat av: Lotta

Du har så rätt så Böttis, om det där med prinsessan menar jag ;)

Ang tatueringen så tycker jag faktiskt att Viva La Vida skulle vara himla fint att tatuera, inte just för att det är en Coldplay låt, utan för att det står för ngt fint.. precis som du skrev! :)

Tror dock att du ska överlåta den åt mig, jag har ju redan varit en dum dotter & tatuerat mig en gång.. du har däremot inte smutsat ner dig än :)

Jag är iaf sjukt sugen på att göra den!



& du "Lights will guide you home"..

2009-03-10 @ 20:24:53
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: pappa

Med dagens kurs blir det mycket pengar när du kommer hem, för det var väl det du skulle ha dem till. Att betala hyran här hemma menar jag.

2009-03-10 @ 21:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0