The Saints are Coming

Jaha, hoppas då att dem kommer med lite mer pengar om det nu ska vara på detta viset.

För idag har mina pengar nämligen tagit helt slut vilket innebär att en mycket tafatt vecka ligger framför mig.

Låt mig berätta hur.
Jo idag har varit en mycket lugn och skön dag, sovmorgon till elva och en slapp start på dagen. Skönt nog lämnade våra besökare imorse så huset var väldigt tyst och lugnt. Sköööönt.
Släpade mig upp i duschen efter frukosten och efter att ha tagit på mig körde jag i hörlurarna i öronen och tryckte igång ipoden och gick på en promenad i lilla Darien. Lite kallt var det men rätt skönt ändå, skönt att bara få röra sig lite. Jag promenerade till en klädaffär här i staden som tyvärr var stängd, det var ju illa. Jag hade ju tänkt prova ett par chinos där. Ni förstår, jag har nämligen en ny plan som jag ska berätta om senare.

Istället vandrade jag hemmåt igen, genom den överfyllda parkeringen utanför kyrkan. Dem verkar tro på det konceptet som den kyrkan står för "new beginning" för jag lovar parkeringen var superfylld. Tyvärr inte så roliga bilar, de där kyrkliga är väl tradiga antar jag. Under en promenad slog en annan tanke mig och när jag kom hem frågade jag därför om jag kunde låna bil. Det kunde jag och då körde jag till Circuit City, den butiken jag berättade om igår. En elektronikkedja som ska gå i konkurs och stänger nästa söndag. Därför säljer dem ut vad dem har och igår hittade jag ju en blu-ray dvd på 60% rea. Jag körde dit för att leta efter fler såna kap, återigen en del av min nya plan. Väldigt mycket var redan utsålt och jag fruktade att inget hitta men så blev icke fallet. Deras sektion var innehöll betydligt fler titlar än vad jag vågat hoppats på. Kanske inga superfilmen men trots allt så var det ju 70% rea. Så jag lämnade affären senare med ÅTTA nya filmer. Väldigt trevligt faktiskt, ja även idag fick jag ju dock ta till mitt svenska kreditkort, jag bestämde att jag fick lov att göra det idag eftersom att de ju snart är min födelsedag och jag räknar då med ett tillskott till kontot. Idag fick någon annan släkting ge mig fyra filmer, igår gav ju mormor mig fyra tröjor så det blir väl bra. De andra fyra köpte jag "själv". Kollade kontot när jag kom hem, hahaha 49 cent kvar:P Guud, lägsta på ett tag. Tur då att jag har min nya plan, nu undrar ni säkert vad min nya plan är. Det kommer, lugna bara.
Måste ju berätta så att ni förstår vilket fynd det var...Åtta filmer för filmer för 78 dollar...Hur bra är det? Skulle kostat 250 dollar i vanliga fall. Hemma kostar dem typ 300kr styck så man får ju säga att jag fyndade där, eller hur?

Igår fyndade jag ju också, penguin jackan jag köpte hade kostat 200 dollar. Jag köpte den för 60. Tröjorna var också kap, vet inte riktigt vad dem kostade men 12 dollar för t-shirten, 14 för en av tröjorna och 28 för den andra är ju inte heller farligt för tröjor som hade kostat typ 500-1000kr hemma. Såg dessutom en sån jacka som jag har hemma, den sålde dem för 50 dollar. Låt oss säga att jag betalade lite mer än så när jag köpte min i Sverige.

När jag sen kom hem efter mitt fyndande har jag egentligen inte gjort så mycket, degat lite med datorn och tagit det lugnt. Frånvaron av våra besökare har gjort dagen till en behaglig och lugn dag.
Åt en god middag nu ikväll, lamm. Gott var det. Stämningen i hela huset var också mycket bättre och vi hade trevliga samtal under middagen. Man kan säga att det var lite harmoniskt idag. Efter middagen spelade jag lite Fifa Street 2 med Jack och Patrick. Nu ska jag förmodligen titta på lite Law & Order eller CSI, det är vad John & Madonna brukar titta på så.

JO nu ska ni få höra om min plan. Jag vaknade imorse och något av det första som slog mig var att gud, jag måste ju slute shoppa på detta viset. Kanske var det de faktum att jag de senaste två veckorna handlat sju nya tröjor som gjorde att jag för typ första gången i mitt liv tänkte att jag måste sluta shoppa. Nu är det ju inte så drastiskt men ändå, jag kom i alla fall fram till en plan. Jag ska shoppa lite mer strukturerat och inte bara spontanshoppa. Hur detta går får vi väl se men mitt mål är iaf att shoppa lite mer strukturerat, typ efter en planering. Jag ska samtidigt försöka spara lite pengar men huvudmålet är dock en mer strukturerad shopping. Vi behöver ju inte överdriva så här i början av dessa radikala och drastiska förändringar.
Mitt mål är iaf att inte handla särskilt många nya tröjor i framtiden, känner att jag har så det räcker.
Däremot finns där ju andra saker jag vill inhandla.
Blu-ray dvd:er var en sådan sak och det lyckades jag ju med idag. Något jag hoppas kunna fortsätta med lite då och då. Jag ska också shoppa ett par solglasögon, en elektrisk tandborste, skor och shorts. Jag vill också gärna hitta en elegant och varm vinterjacka, typ en jacka från barbour eller en dunjacka från Ralph Lauren. Jeans hade jag mycket gärna shoppat men jeans-modellerna här i USA passar inte mig så mycket. Chinos däremot, likaså Paul Frank t-shirts. Jag ska också försöka upptäcka lite mer av NY. Resväskor, nya fotbollsskor, monopol, en United tröja och en Iphone är andra saker som står på min önskelista. Något jag också tänkt inhandla så länge Gant fortfarande har sin superrea är någon ny skjorta för det kan jag fortfarande behöva. Parfymer kan också tänkas inhandlas. Egentligen allt utom nya tröjor. De viktiga är dock att jag slutar upp med denna impulsshopping och handlar efter planerad budget istället. Lyckas jag spara 25 dollar i veckan är jag otroligt nöjd.
Lite mer struktur efterlyses alltså.

Innan jag slutar får jag ju också passa på att gratulera Manchester United till vinsten i ligacupen. 4-1 efter straffar. OH YEAH! Förlåt för att jag är en sportnörd.

De räknar med att det under natten ska snöa. Mellan 2 - 3.5 decimeter beräknas där ligga på marken imorgon vilket innebär bland annat en stängd skola...

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack Björns pappa för gratulationen!

2009-03-02 @ 08:06:12
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jag är mycket mindre orolig för din sportnördsgen än för din shoppingnördhet.

2009-03-02 @ 08:49:01
Postat av: Syrran

Sickan har en plan.. vi får väl se hur det går med den va :)

2009-03-02 @ 10:51:23
Postat av: Lina

Jag är också orolig för dig. Och då shoppar jag själv alldeles för mycket. Äter ute alldeles för mycket. Spenderar överhuvudtaget alldeles för mycket pengar på skit. Men du är värre än värst Böttis. Du måste hitta ngn annan sysselsättning än shopping. Börja spela schack kanske?

2009-03-02 @ 14:52:04
Postat av: Malin

Ja, men då är det ju "inte" så mycket som ska inhandlas mer/som står på önskelistan.. HRM....

2009-03-02 @ 19:29:14
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0