Jennie Let Me Love You

Jaha jaha, svårt att tolka dagens låt också. Jag hoppas inte att någon Jennie ska låta mig älska henne...

Det var en mycket trött bötte imorse, funderade på att somna om igen när jag lämnat barnen men nej jag har fått för mig att jag inte ska spendera mina dagar genom att sova här...Dessutom skulle ju städerskorna komma så istället körde jag och handlade lite sen körde jag hem och gjorde mig en mycket god frukost. Bacon, rostad macka, apelsinjuice, flingor och rn hash brown. Lite oklart vad översättningen är för dessa hash brown. Det är iaf lite som en potatisbulle men ändå inte som en potatisbulle. Svårt att förklara också, tror iaf att det är gjort av potatis. Gott är det, och det är ju det viktigaste.

Slapp ju att diska och plocka undan efter mig själv också idag...Det är det bästa med städerskorna.
Sen stod jag emot tröttheten och satte mig istället vid datorn. Snackade ett bra tag med Hampus faktiskt, det var roligt eftersom att det kanske inte är den man snackar med normalt sett. Tittade lite på tv, åt lunch och duschade. Ja dagarna går rätt snabbt även när man inte gör någonting. Jag brukar normalt sett  inte göra så mycket men faktum är att jag inte har något större behov av att göra någonting heller. Det är ju klart, det var ju trevligt att komma ut lite, som förra till exempel när Pär och jag besökte Stamford Mall och Starbucks men jag har ändå inte samma umgängesbehov här som i Minnesota, inte alls samma behov. Här klarar jag mig ofta rätt bra på dagarna, lite lugn slappetid sen på helgen gillar jag ju att ta mig till NY och där behöver man inget sällskap för att roa sig. Nästan så att jag mer uppskattar att vara själv och ha min egen tid när jag shoppar. Blir ju lite stressigt annars och då kan man lätt missa något.

Barnen kom sen hem iaf och efter deras läxor fortsatte vi vårt källar-OS. Jag stod som slutgiltig segrare. Senare var det dags för en internationell träningsmatch i hockey då Sverige gästade Australien. Den matchen fick dock avbrytas tidigt på grund av interna problem i Australien. Man skulle nästan kunna säga att det var slagsmål inom laget. Som tur var så var det ju ändå dags för middag och efter att de fått i sig lite mat och lugnat ner sig kunde vi spela om matchen. Efter att Sverige haft ett stort försprång tappade man till slut matchen efter två självmål. Slutresultat Sverige 49 - Australien 50. De australienska spelarna firade sen ordentligt på flaggviftning och nationalsång i glädjeyran.

Det var i stort sett hela dagen med barnen för sen kom föräldrarna hem och jag hade då börjat med matlagningen åt dem och mig. Just nu gillar jag att vara lite kreativ i köket och har ingenting alls emot att laga mat åt dem. Ofta är det ju ganska lätt så. Idag körde jag något som vi snart kan kalla en bötte-klassiker...Tre kycklingfiléer, fyllda med ost, lindade i bacon. Toppade med lite grädde, philadelphia-ost, kryddor, senap och mer ost. Gott, gott. Slängde även ihop lite pommes, brocolli, blomkål och morötter. Nu ska jag berätta en historia om dagens morötter som ni flesta bör häpna av, framför allt mina föräldrar. Normalt sett äter vi alla dessa tre grönsaker som jag nämnt ovan, MEN idag, ja idag då sa Madonna att jag bara behövde göra morötter om jag ville ha dem och vet ni vad jag gjorde? Jo även om inte de andra ville ha morötter idag så gjorde jag morötter åt mig själv. Jesus dåå...

Gott var det iaf och efter det såg vi ett avsnitt Law & Order, intressant idag...Jag var ju trött imorse och kommer vara så även imorgon om jag inte somnar snart så nu ska jag avrunda...
Först måste jag berätta om det jag tänkt berätta om idag...

Malin Prevolnik tänkte nu vara smart här och undrade hur 3.5år och endast 550 dagar hängde ihop. Givetvis är det ju inte så att jag har träffat Lina alla dagar sen jag lärde känna henne för 3.5 år sen. Nej, jag tänkte att vi nog träffats en ca 550 gånger, men som vanligt behöver ju Malin lite hjälp av "de mer kunniga" att förstå saker och ting. Återigen får jag alltså se mig som lite smartare och lite bättre. Det är ju egentligen inte hennes fel, hon gick ju trots allt social och jag gick media, det förklarar ju det mesta. Kanske till och med kan förklara varför jag en gång fick 100 poäng mer än henne på ett prov. MEDIA ÄR MAKT. (Måste upplysa folk som inte riktigt känner till min och Malins kamp om att denna del är rätt ironisk och inte fullt allvarlig för trots Malins bristande kompetens så är hon ju en trevlig dam)

Familjen här i staterna planerar en skidresa på påsklovet, det bjuder då med mig. Trevligt...

På fredag fyller jag ju år, efter lite oro om en ganska seg födelsedag (fyller ju trots allt 20) så fick jag igår reda på att familjen också tänkte bjuda mig på restaurang på fredag. Trevligt...

I helgen ska jag till NY, på lördag närmare bestämt. Min budget för nästa lön är följande, (Ska dela med mig av den för att se bättre om jag följer den) för nästa lön ska jag inhandla: två-tre t-shirts från Paul Frank på rea, ca 15 dollar styck, jag ska också spara 26.85 dollar. Jag tror också att jag ska handla en till skjorta från Gant eftersom att dem fortfarande har rea, borde kosta 48 dollar. Sen ska jag om jag har pengar över och det finns kvar köpa ett tv-spel till barnen. Dessutom ska jag köpa lite mat och någon kafffe kanske, samt även shampoo, duschtvål och deodorant. Förhoppningsvis kan jag ta en promenad i Central Park med Ben & Jerry glas i min hand.

Verkligen sovdags nu, näst sista natten som tonåring. Känns lite märkligt. Jag börjar bli gammal, inte säker på att jag vill bli gammal. Känns också märkligt att ha de sista tonårsdagarna här i USA

Imorgon ska jag berätta om vad jag drömde natten till idag. En märklig dröm, påminn mig om att jag ska berätta om det imorgon.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Pappa

Känns bra att läsa din blogg nu för tiden, men hur f-n kan du förlora mot Australien i Hockey ?

Självklart ska du köpa en skjorta från Gant, se till så att du får en hängare med dig för hemma är de slut sedan vi packat upp de kläder du redan skickat hem.

2009-03-05 @ 08:58:23
Postat av: Anonym

oj här vart det mkt text;)

2009-03-05 @ 10:17:09
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jäklar Böttis, du får nog allt ta & styra upp en ordentlig middagsbjudning när du kommt hem :)

Dom där hash browns ser jag fram emot att få smaka då vi kommer, låter lite skumt..

GREVEN är tydligen en fjant som tror att han är ngt, en "Pappa betalar" som var med i ngty teveprogram för ngt år sedan.. han är alltså en nobody! Men de roliga var att när Thomas hälsade på honom på skoj så hälsade han till backa som om dom vore best friends!

Ja, det var storyn om Greven.



Dealen ser ut som såhär; Jag är lite fattig tills nästa vecka, jag är även skyldig vår käre Far pengar.

Då sa han att när jag ska skicka pengar från mig så kan jag även skicka en slant från dom. Den summarn jag väljer att skicka drar han sedan av dubbelt från min skuld. Eftersom jag då är lite fattig nu så kan du kanske räkna ut att du loosar på att få pengar denna vecka.

Hänger du med?

Tänk Björn.. JAG avgör hur mkt du ska få.. MOHAHAHA!



Oj, vilken novell då.

2009-03-05 @ 19:34:13
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lotta

till backa? ngn som hade bråttom eller? Givetvis vet jag att det inte stavas så.. ser att jag hade mkt bråttom.. hmm..

2009-03-05 @ 19:35:29
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: malin

haha allvarligt talat så var det så mycket text så jag skumläste bara. Så kanske därför jag missuppfattade. Men BJÖRN logga in på msn, har frågor om NY. Du måste va inne nån gång. capice?

2009-03-05 @ 19:56:49
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: madde

jag med i prylform;)

fin blogg du har

2009-03-06 @ 00:37:15
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0