Viva La Vida

Idag valde jag låttitel själv...
Tyckte att jag förtjänar det en dag som denna, jag kom på att det var en bra låt när jag läste det i syrrans blogg och spelade den sen på youtube...
Otroligt bra låt, givetvis gjord av Coldplay...

Jag vill börja med att tacka alla er som gratulerat mig idag...
Min 20-årsdag har varit mycket bra faktiskt efter allt, att vara väldigt långt hemifrån var lite jobbigt tidigare idag men det blev bättre senare.  Dagen började som vanligt med barnen till skolan etc. Sen egen tid, mest framför datorn idag. Ringde också hem, jaa mina föräldrar sa att dem kunde ringa men det är enklare om jag ringer så jag erbjöd mig. Det viktiga var ju att jag fick prata med dem. De sjöng för mig också faktiskt. Sedan skålade de för min födelsedag något som jag hört att även andra släktingar och vänner gjort.

Barnen kom och jag och Patrick spelade lite hockey, sedan var det dags för bingokväll på deras skola. Dem samlade in pengar för något. Jaja när väl bingon kom igång va det faktiskt riktigt roligt, innan dess var det mest drygt med 500 skrikande ungar i en gymnastiksal.
Efter att bingon var färdig rusade vi ut och körde till brewhouse restaurant i Norwalk där familjen firade min födelsedag. Mycket god mat, trevligt sällskap och ett presentkort på Best Buy gjorde det hela till en mycket trevlig kväll.
Nu ska den fortsättas med CSI eller Law & Order misstänker jag.
Imorgon blir det NY. Var ytterst tveksamt idag om jag skulle komma dit eller ej, tydligen skulle mina pengar inte nå mitt konto förrän på måndag sade dem på banken men mina ytterst trevliga värdföräldrar erbjöd sig att låna ut pengar till mig så jag ska åka in ändå. Det bästa med detta är att jag inte vill låna för mycket så jag ska bara låna 60 dollar vilket gör att jag inte kan spendera mer...Super.

Idag tänkte jag också på hur fort tiden har gått här. Idag har jag varit här i 5 månader. Det är bara lite mer än 4 månader till min familj kommer hit. Därefter är det bara runt 10 veckor kvar innan jag kommer hem...Gud vad fort det går...

Nu ska jag avsluta min födelsedag framför teven.
Tack igen för alla gratulationer.
Kommentarerna i min blogg är förresten väldigt roliga att läsa ganska ofta nu för tiden.

Godnatt på er

Kommentarer
Postat av: pappa

Skönt att du hade en trevlig födelsedag, dagen här hemma blev förmodligen betydligt lugnare än vad den skulle varit om du firat den hemma. Jag minns fortfarande min 20-års dag som något speciellt. Ha det bra i NY. Med tanke på den stigande dollarkursen så kan du väl se om det finns några utskänkningsställe för fattiga o hemlösa där vi kan äta under vår vistelse i staden. Vi skall på vinprovning i KPH nästa vecka, köper våra dkr för ca 1.60. Vi 50-talister som minns vår ljuva ungdom kommer ihåg när vi betalade 0.67 för samma sketna krona.

2009-03-07 @ 09:24:44
Postat av: Tess

godmorgon hoppas allt är bra?

och att ni har några roliga planer?



skickar till alla som skrev i min blogg igår och berättar att jag kommer ha en tävling om en resa till östeuropa så missa inte att va med, tävlingen kommer läggas ut i helgen.

2009-03-07 @ 09:36:33
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Mamma

Trevligt att höra att du hade en bra födelsedag. Det verkar vara kloka världföräldrar du har som inte lånar ut mer pengar till dig. Ha en bra dag i NY.



Mamma

2009-03-07 @ 09:56:00
Postat av: Nille

ja björn nu är du en storkille;D haha, idag är det 10 dagar tills den lille nille blir 20:D, ha de nice, ganska tråkigt att du inte är här

2009-03-07 @ 11:29:34
Postat av: madde

grattis grattis*det är nu du börjar bli gammal,tro det eller ej jag tycker det var igår jag var 20 men som sagt grattis igen ;)

allt bra idag?

2009-03-07 @ 11:39:11
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Lotta

Ja, det hade Mamma & Pappa älskat.. om storasyrran hade fått dig till att tatuera dig.. haha usch.. vill inte ens tänka på det ;)

Men jag har faktiskt funderat ganska länge på det, på insidan av handleden. Kort, vackert & meningsfullt!

Skönt att du hade ne bra fölsis trots att du var så långt hemifrån.

Hoppas nu att du har en fin dag i NY.. lycka till med planen :)

2009-03-07 @ 13:41:58
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0