When You Say Nothing At All

God kväll kära läsare.

Idag har varit en bra dag. Jag vet inte varför men återigen kändes det bara bra hela dagen av någon anledning, jaa nästan hela dagen iaf.

Imorse var det som vanligt jobb, efter min frukost och lite fritid, dusch m.m så körde jag sen iväg och mötte Robert, en annan au pair här i närheten. En kaffe på starbucks och ett långt snack, en längtan om sommaren när vi såg den strålande solen utanför. Känns som att man kan få en ganska skön sommar här faktiskt :)

Hem igen och väntade på att värdmor kunde bli klar i telefon så att hon kunde ge mig pengar så att jag kunde köra och handla matvaror. Det gjorde jag efter ett tag och sedan var det i princip dags att hämta barnen efter en snabb lunch. Gick ner och hämtade dem idag eftersom att vädret var underbart. Vi kom hem och Jack var jättetjurig eftersom att han fått någon superjobbig uppgift i skolan som han inte förtjänat. Det löste sig sen iaf när vi kom ut i det supervackra vädret och spelade basket, jag behövde bara ha på mig en t-shirt faktiskt, så skönt var det. Idag var barnen på baskethumör och jag fick förlorade då med.

Efter deras läxor så tog mamma med dem ner till bokmässan på skolan idag igen och jag fick lite fritid även om jag skulle förbereda lite mat. När dem kom hem igen åt vi och sedan har barnen bara spelat tv-spel och duschat och nu sover de. Ja, idag fick en ännu mer detaljerat beskrivning av min dag än normalt.

Något som kanske gjorde mig på bra humör var att jag imorse fick reda på att Chelsea, Inter och Milan skulle spela en turnering i USA i sommar, då Jack är ett stort Chelsea-fan och familjen gillar sport är sannolikheten väldigt stor att de ska se Chelsea-Milan i Baltimore. Ja sannolikheten att jag hade kunnat följa med dem är också väldigt stor. Ja om det inte hade varit för att det är samma dag som mina föräldrar kommer hit. Men men, det blir nog bra, nu får mina föräldrar och min syster lite tid att installera sig här utan min värdfamilj omkring vilket kanske kan vara skönt. Något negativt är väl då att det är rätt troligt att jag inte kommer ha någon bil att hämta min riktiga familj i om min värdfamilj kör till Baltimore samma dag. Jag tänker dock till varje pris vara på flygplatsen när min familj landar så i värsta fall får jag hyra en bil.


God natt vänner.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Finns det inget annat sätt att ta oss från flygplatsen ? Du kan ana hur nervös morsan blir om du skall köra oss, dessutom i en stor vräkig hyrbil.

2009-03-26 @ 12:47:37
Postat av: Lotta

Hahaha.. ja Morsan kan nog bli lite nervös då ;) Men jag hade tyckt att det var dökul om du kom & hämtade oss Böttis! Gud vad jag ser fram emot den dagen!



2009-03-26 @ 20:27:08
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0