Breakin´ Dishes (helgen del 1)

God morgon...

Här kommer då berättelsen om helgen..

Blev lite stressigt i fredagskväll när jag lyckades ta ett tidigare tåg in och hade det inte varit för att JJ testat turbon i saaben hade jag nog inte hunnit med det tåget. När jag kom fram till NY fick jag ändå sitta på starbucks i lite över en timme och vänta på Martin och Emma som var på bio.
Möttes upp vid Times Square, fräck att se det på natten. Gick till någon irländsk bar i natten och drack cola (ja, jag då) och såg slutet på Yankees innan vi tog oss mot en tunnelbana och sökte oss mot lägenheten dem hyr. Den låg nere vid lower east, ganska nära Chinatown och East Village. Gjorde lite nödvändiga stopp på vägen och väl hemma såg vi sedan på film, förstörde en vit period på fyra månader och åt kinamat. Det var hemskt trevligt faktiskt.

Regn hade utlovats under lördagen men skönt nog så slapp vi det och solen tittade fram istället. Gick på en väldigt, väldigt trevlig promenad i West Village och Greenwich och Hudson River. West Village är numera min favoritdel av NY, fy för vad mysigt där var. West Village är ett otroligt litet charmigt område som kanske påminner lite om gamla stan i sthlm. Det känns liksom så annorlunda och gammaldags mot resten av NY. Man kommer ifrån det här storslagna NY där alla byggnader är 50 våningar höga och du har ett starbucks var femte meter och ett mcdonalds var tionde meter. I West Village möts du istället av lite egna och mer unika café, butiker och annat skoj samt väldigt fina byggnader. Det är ju också där nere som delar av "vänner-huset" ligger. Huset där Carrie i sex and the city bor i serien ligger också där. Det var ju skoj att få se det också.
I West Village hade jag velat bo.

Gick upp mot midtown och lite mer centrala dagar av NY där det shoppades av alla utom mig, jag var inte ens nära att shoppa då och jag var väldigt imponerad av mig själv. Hoppade på tunnelbanan och åkte tillbaks mot lägenheten och efter att jag klarat mig undan alla shoppingfrestelser på länge så skämtade jag om att vi skulle gå in i en butik som såg väldigt tråkig och skabbig ut. Tittade lite närmre och såg att det verkade ju faktiskt vara en rolig butik så vi gick in, där hittade jag då mina två par jeans. Mina första två par som kunde passa mig sen jag kom till USA, dessutom var de ju skitbilliga. 70 dollar för två par jeans som kostar kanske 2500kr hemma. Jag var ju bara tvungen att prova dem men det var ju lättare sagt än gjort då deras provrum var ur funktion, hur fan kommer det sig? Jaja, ett "provrum" utan dör och speglar eller något annat för den delen hade de ju så jag fick be min lilla kusin att ställa sig som "dörr" medan jag provade. Det måste ju ha sett väldigt roligt ut och en del kommentarer blev där väl. Bland annat kom någon fram och sa började garva och sa att det var som ett fängelse där man aldrig fick vara ifred. De passa ju bra iaf, så då köpte jag mina första två par jeans sen jag kom hit.

Promenerade tillbaks till lägenheten för lite återhämtning innan vi blev redo för kvällen.
Det hade då börjat regna lite men vi gick ändå upp till east village och åt på någon lite speciell restaurang där. Meningen var sen att vi skulle ta oss till times square och gå på comedy club men min kusin och hans vän fastnade på lite uteställen nere i east village istället så det slutade med att vi missade comedy cluben och drog oss tillbaks mot lägenheten istället där det blev lite av en repris på fredagen, fast utan kinamat.

Mer info om helgen får ni ikväll. Tänkte att det var lättast att dela upp helgen i två delar.

Times Square  Times Square   Times Square

Bleecker Street (syns några gånger i vänner)  West Village  West Village  West Village

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh vad härligt ni verkar ha haft. & vilka mysiga bilder.. kan nästan se Carrie trippa fram där :). Det får vi besöka när jag är där :)

2009-05-05 @ 19:39:32
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Ser också med stor spänning fram emot att få se gatorna där Carrie trippar fram. Mycket starkt att stå emot köptrycket, jeansen måste faktiskt accepteras. Du kan alltid lägga dem tillsammans med de 25 paren du har sedan tidigare. Vi håller på att bygga ut din garderob.

2009-05-06 @ 08:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0