Fisk i vattnet

God kväll!

Vädret har varit strålande idag. Måste vara nu när Malin och hennes syster har flytt landet igen...
Ärligt alltså, detta är lite sjukt. Samma dag som Malin och Kamilla kom så började det regna, då hade vi haft strålande sol i över en vecka. Sen har det i princip (med vissa undantag) varit grått och tradigt under hela tiden dem var här. Igår kväll flög dem hem igen och gissa vad som händer idag? Jo idag får vi strålande solsken igen och kanske 25 grader ute. Sköööönt, men märkligt ändå.

Efter att ha lämnat barnen och kastat i mig min frukost imorse så stressade jag ner i källaren och körde en snabb halvtimme i gymmet innan jag rusade upp i duschen, duschade snabbt och gjorde mig klar snabbare än blixten. Hoppade in i bilen och åkte med JJ och M till Darien High School för att titta på P och J som hade sån där friidrottsdag idag där de tävlade i två grenar var och man mötte då andra elever från samma årsklass från andra skolor. Solen sken och det var en skön dag på läktaren. P vann sitt heat på 60m medan J blev trea i samma gren men ett annat heat. De båda sprang dock på samma tid ungefär, strax under 8.50 enligt min ipod. Sedan blev det dags för P:s 4 gånger 100 meter där han och hans kamrater blev trea i sitt heat. Efter mycket väntan så blev det till slut också dags för J:s sista gren, 400 meter. Blev ju väl värt väntan då det var ett händelserikt lopp. J låg typ sist eller näst sist hela loppet och såg ut som att han skulle ge upp efter 200-300 meter men när han sen kom in på upploppet så hittade han stilen och började passera övriga fältet. Tills han tappade sin sko, han stannade till lite grann och verkade fundera på att ta upp den sen bestämde han sig för att springa vidare och sprang förbi alla som var framför honom och vann loppet med bara en sko på sig. Väldigt roligt.

Roligt att få en liten inblick i en amerikansk high school måste jag säga. Det är ju inte alls som hemma, väldigt annorlunda. Här hade de flera basebollplaner, fotbollsplaner, konstgräsplaner, lacrosseplaner, amerikanska fotbollsplaner, och en friidrottsanläggning. Allt detta tillhörde skolan. Många av eleverna var i min ålder, lite yngre kanske, tror man är 15-18 år gammal när man går i high school. Det var ju kul att för en gångs skull se lite folk i min ålder och spana lite på deras klädstil och utseende. De ser ju i allmänhet rätt så tradiga ut i USA tycker jag. Jag, JJ och M hoppade sedan in i bilen igen och fällde ner taket på vägen hem då vi njöt av solen. Stannade till vid mataffären för att hämta upp dagens middag. Stoppade också vid en liten marknad i Darien som de har nu under sommartiden. Varje onsdag ställer de upp den och där säljer de lite färska varor, mycket sallad, blommor och sånt dära men också lite kakor och annat roligt. Var väldigt mysigt iaf och just då trivdes jag med livet. Just då när vi trampade runt på marknaden bland massa kakor och annat roligt i solskenet och planerade den goda middagen vi ska äta ikväll innan vi satte oss i cabriolen igen och körde hem. Åt en snabb lunch och städade lite i eftermiddags innan jag hämtade barnen. J stack direkt till en kompis medan jag stannade hemma med P och såg till att han gjorde läxor. Jag gick och hämtade J sedan och strax efter att vi kommit hem var det dags att äta middag. Riktigt gott idag igen, lite tomater med fetaost, en god sallad, lite pommes och riktigt god krabbfylld lax. Så min dag har ju varit väldigt skön idag. Har egentligen inte gjort mer än följt united på internet och tittat på P:s tv-serier och hans läxor. Skönt faktiskt. Nu sitter familjen samlad och tittar på lite hockey men matchen är redan över så jag ska slänga mig i bingen nu så att jag faktiskt får en kväll med tidig sömn för jag lyckades inte igår heller.

Söndagen, (förlåt, planerade inte att skriva så mycket idag men jag har haft en bra dag så då blev det mycket text)
På söndagen så vaknade vi också rätt sent efter att det varit en sen lördag. Vi vaknade så sent att vi fick skippa min planerade frukost på Panera Bread och istället traska direkt till stationen.
Kom till NY där vi ganska snabbt bestämde att vi behövde fylla på våra tomma magar så vi stannade för brunch på ett trevligt ställe i närheten av Times Square och jag fick också titta på lite fotboll. Efter att de andra två drygat sig lite (de är ju tjejer och behövde duscha i ett par timmar och sådär) och äntligen blivit klara att ge sig ut igen så gick vi på en lång promenad längs sjätte gatan hela vägen ner till west village där vi snabbt tittade på vänner huset igen innan vi gick tillbaks och drack en smoothie på jamba juice och stannade vid en filminspelning där vi försökte luska ut vad det var för en film.
Tog sedan tunnelbanan tillbaks till midtown där vi gick och kollade på The New York Palace (hotellet där dem brukar spela in gossip girl, det som Chuck äger) innan vi slog oss ner på Starbucks. Vi såg nog tio limousiner köra förbi utanför fönstret medan vi satt på starbucks. Därefter behövde vi liva upp kvällen så vi gick på en liten fototurné i det mörka och lite kyliga NY. Vi körde också en egen kändisspaning som var väldigt roligt faktiskt. Kanske lite fjantigt men man får vara fjantig ibland. Får fundera på om jag ska dela med mig mer än så här av vår lilla kändisjakt. Roligt var det iaf. Efter någon timmes tramseri i NY så gick vi mot stationen igen där vi tog farväl och jag hoppade på mitt tåg och åkte hem.

Här kommer lite bilder från söndagen

     

     

     

     

Kommentarer
Postat av: Lina

Den entren känner man mycket väl igen :)

2009-05-14 @ 18:33:51
Postat av: Rebecca

Haha Malin ser ut som en liten flicka i sin lugg!

2009-05-14 @ 19:59:24
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Pappa

jag förmodar ännu en gång att ingen av dina kändisar är direkt kända, av mig vill säga.

Hur känns det nu när alla lämnat ?

2009-05-15 @ 13:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0