God kväll

Det är så sent att jag inte orkar slumpa fram en rubrik på itunes.
Klockan är strax över elva och detta inlägg kommer bli ett kortfattat sådant...

Trevlig dag idag...Tvättade lite imorse samt försökte hålla mig undan städerskorna så då gick jag ner i källaren och tränade i gymmet.
Spelade en kort runda backpacker innan jag åt lunch. Väldigt trevligt spel.

Hämtade barnen för att i princip direkt efteråt lämna dem hos en kompis. Ytterligare lite fritid alltså...Slappade lite till men var även lite nyttig och skötte tvätten och strök kläder.

Hämtade barnen och slängde ihop deras middag medan de gjorde läxor. J blev lite sur innan middagen och försökte spruta vatten på mig från kökskranen.
Han blev på bättre humör sen i alla fall så vi gick ut på uppfarten och spelade lite basket och four square tills M och JJ kom hem. Därefter blev det lite hockey på uppfarten innan jag gick in och gjorde lite vuxenmiddag. Stek, potatismos och grönsaker. Kryddigt och gott, såg sedan Yankees vinna mot min gamla hemstad/hemstat Minnesota Twins...

Nu väntar sömn...

Ja pappa, jag tror också att du är för gammal för Filip och Fredrik. Hade inte riktigt räknat med att du (än mindre mormor) skulle se tjusningen/förtjusas av Filip och Fredrik lika mycket som vi yngre gör.

Syrran...Jag har förresten kommit på något du och jag ska göra när ni är på besök. När vi är i NY så måste vi gå på bio mitt i natten, efter att Mamma och Pappa gått hem...Skitfräck, förra veckan var vi på bio från typ 00:30-02:30...Astufft...Biografen ligger precis bredvid cold stone glassen också...Som ju är bättre än B & J

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja jag tyckte mest synd om Johan P. Lite hemskt att hans föräldrar/agent/manager låter honom bli utnyttjad på det viset. Menmen.



Har inte hunnit med att se Australia ännu, får ta tag i det. Ikväll ska jag se Män som hatar kvinnor på bio, bättre sent än aldrig?! Haha, den hade ju faktiskt premiär 27/2.

2009-05-19 @ 08:50:39
Postat av: Lotta

Vad roligt att du hittat ännu en aktivitet åt oss. Det får vi absolut göra.. inte varje dag man går på bio in the middle of the night :).

Känns lite sådär lagom "spännande" att gå mitt i natten, utan Mamma & Pappa.. ungefär som när man bodde hemma & vi kokade nudlar mitt i natten.. :)

Kanske inte samma sak, men du förstår?



Dessutom tror jag inte att the old folks orkar vara uppe så sent :)

& du.. gissa om jag längtar till den glassen, låter ljuvligt!

2009-05-19 @ 18:45:32
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Av det jag ser här hemma om söndagarna så vete gudarna vem du ska få med dig mitt i natten, knappast syrran iaf. Glassen vill jag dock inte missa, men den finns förhoppningsvis på dagtid också. För övrigt är det inte så svårt att vara uppe på nätterna.

Inte om man sover halva dagarna !!

2009-05-19 @ 19:11:26
Postat av: Lina

Får inte mamma och pappa följa med på nattbion? Diskriminering Böttis ;)

2009-05-20 @ 10:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0