Lost

Oj, gud så mycket klockan har hunnit bli då...Får verkligen (för en gångs skull) bli ett kort inlägg idag.

Ingen speciell morgon. Bara slapp. Sprang förresten 4-4.5km nere på löpbandet i källaren. Var helt slut efter men det var skönt...

Hämtade barnen och sen skulle jag köra dem till fotbollsträningen men P kände sig inte så bra, var lite magsjuk idag så en i laget fick hämta upp J så att han kom iväg...J tränade fotboll och jag och P gjorde inte så mycket...
Hämtade J sen lagade jag middag åt barnen...Därefter blev det mycket plock med tvätt och grejor. Fixade också med vuxenmaten så att den bara behövde tillagas senare...Vad säger man på svenska? På engelska så blir det väl "rubbed the steak", jaa jag kletade in lite kryddor på våra stekar så att det blev ett litet kryddlager iaf. Blandade också en hemmagjord marinad.

När M och JJ började bli redo så slängde jag sen ihop detta...
Stek i min egen marinad, (kryddblandingen som jag slängt ihop hade jag fått från nätet), sötpotatis som jag mosade, vanlig potatismos, ärter (inte åt mig), brocolli, blomkål och morötter...Väldigt gott blev det. Jag är framför allt grym på att göra potatismos. Visst låter jag duktig nu va? Ska dock let you in on a little secret...Här borta fuskar vi lite, alla grönsaker samt potatisen lagar vi i mikrovågsugnen...

Jaja, ha det bra iaf, helt tung och varm i huvudet nu så nu får det bli sömn. Snart midnatt juu.

God natt.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vi ser med spänning fram emot att få hem den svenske kocken.

2009-05-29 @ 09:12:44
Postat av: Lina

Jag håller med föregående talare.

2009-05-29 @ 10:42:17
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Sis

Kan inte annat än att hålla med föregående talare jag med :)

2009-05-29 @ 18:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0