Maybe I´m Amazed (helgen, del två)

På söndagen var det väldigt grått och trist väder så vi började dagen med att äta brunch någonstans i närheten av lägenheten innan vi tog oss till SoHo där vi fikade ett tag för att undvika regnet. På promenaden hemmåt slutade det regna så då promenerade vi till Little Italy och Chinatown också. Det var lite annorlunda kvarter det med, vet inte riktigt vad jag ska säga om dem men det var roligt att ha sett dem iaf. Jag hämtade upp mina saker i lägenheten och begav mig sedan iväg igen för att träffa Malin och Kamilla som landat under söndagen.

Mötte dem i lobbyn på deras hotell och lade av mina grejer i deras rum innan jag tog dem på en liten sightseeing i NY medan vi inväntade kusin Martín och Emma. De var ju faktiskt skitroligt att träffa Malin och Kamilla också. Jag hann visa dem 5th ave, Rockefeller Center, Times Square och Central Park innan det var dags för middag med kusin och Emma. Vi var nästan helt ensamma i Central Park denna regniga söndagskväll vilket var lite fräckt då där annars kryllar av folk. Tog oss till restaurangen där vi alla åt en god italiensk buffé, som trots att jag och Martin läst fel var rätt billigt (där stod ju inte $7.50 per person, utan $7.50 per pound). Mest av allt var det väldigt trevligt sällskap iaf.
 
Efteråt fick jag visa Malin och Kamilla var deras hotell låg, jag hämtade också mina grejer där innan jag lämnade M och K och gick iväg för att spendera resten av kvällen med Martin och Emma. Vi bestämde oss för att gå på bio, jag med min lilla resväska måste ha sett rolig ut på biografen. Helt normalt att biografen hade typ 3 våningar och en himla massa salonger.
Vi hade lite tid att slå ihjäl innan bion så vi tänkte att vi kunde prova att äta glass på cold stone som vi hade hört skulle vara väldigt gott. Ja, gott var det, det är väl det minsta man kan säga. Fy för vad gott till och med, kanske den bästa glass jag ätit. Först fick man välja smak, de hade en himla massa smaker. Sen fick man välja tillbehör och de hade säkert 40-50 tillbehör. När man då hade valt smak och tillbehör så slängde de ner glassen på ett bord och kavlade typ ut den så att den såg ut som en liten pizza, där kastade de på tillbehören och mixade sen ihop allting till "en glass" och sedan fick man välja vad glassen skulle ätas ur. Jag valde kanelglass, kaksmetsglass och mixade sedan detta med pajsmulor, åt det ur en vanlig bägare. Var skitgott, men kostade ju också därefter. Värt det var det iaf.

Såg sedan filmen I love you man som var väldigt bra faktiskt. Mycket trevligt. Mitt tåg gick inte på ett tag efter filmen så vi tog en liten promenad i NY då med. Återigen märkligt att se så lite folk på gatorna som annars brukar vara helt fullproppade med människor. Emma och Martin ville se var Waldorf låg så jag visade dem dit. På vägen fick jag också se Rockefeller Center by night som var väldigt fint mitt i natten. Att se resten av ett mörkt, regnigt och molningt NY var faktiskt också väldigt fräckt. Fick ju förresten också se The Palace, använts i inspelningarna av Gossip Girl, och insåg det först då att det var därför jag kände igen det. Tog sedan farväl av Kusin Martin och Emma utanför Grand Central, vilket kändes lite märkligt, innan jag hoppade på mitt tåg och tog mig hemmåt.

Hela helgen har varit sjukt trevlig och även om vi måste lösa en del problem inför nästa helg så ser jag väldigt mycket fram emot den också. Då väntar på nytt väldigt trevligt sällskap och bland annat en The Killers konsert.

Jaja, får väl berätta snabbt om dagen idag. Vanlig morgon, efter att ha tittat på ett avsnitt gossip girl och ett avsnitt family guy i min säng efter att ha lämnat barnen så somnade jag ett tag. Var rätt skönt faktiskt. GIck upp och gjorde mig klar, körde och hämta barnen. Kom hem igen och såg att United redan ledde med 2-0. Jävligt skönt men ändå irriterande att missa målen. Nu är de vidare iaf och det är så bra det kan bli även om man måste tycka synd om Fletcher som fick en taskig utvisning. Barnen gjorde sina läxor under matchen och efteråt kom vi överens om en deal och körde till best buy där vi köpte NHL 09 tillsammans. De betalade 25% var och jag resterande 50%. Barnen åt middag innan vi testade vårt nya spel. Sedan gjorde jag middag till oss vuxna, testade ett nytt recept idag, ur min relativt nya kokbok. Jag måste ju säga att jag faktiskt tyckte det var skitgott. Kylling i en liten sås av apelsinsaft, apelsinskal, smör, vit vin, dragon (ska vara mejram) och lök (ska vara chalottenlök). Till det gjorde JJ lite potatismos, slängde ihop lite brocolli, lite tomater och lite blomkål. Utsökt middag tyckte jag och jag tror att JJ och M också tyckte det.

Här kommer lite fler bilder från helgen. Ha det bra kära läsare.

     

     

Samtliga bilder är tagna nere i West Village och Greenwich. Någon som känner igen huset på de tre sista bilderna?
Det är vänner-huset iaf. Vi kom på att där inte finns någon lögn och huset där Ross och "ugly naked guy" bor finns nog inte heller.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Verkar till att ha varit en kanonhelg, och fler väntar. Du har det rätt gott just nu. NJUT !!

Förstod inte meningen om vänner-huset. Vadå finns ingen lögn ?

Det spelar iofs ingen roll.

2009-05-06 @ 08:36:31
Postat av: Rebecca

Ohhh Vänner-huset :D det såg jag direkt! Men du, jag ringer hem till Malin och Kamillas föräldrar lite senare (de är på jobbet nu antar jag) och frågar om Kamillas nummer :) skriver det här till dig sen.



PS: Trodde först att första bilden var Carries gata? Men det är dt inte va? För du hade du skrivit det? Har du varit vid hennes dörr? Puss haha.

2009-05-06 @ 14:45:41
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Rebecca

K's nummer: 0736-297818 :)



Malins mamma sa dock att hon hade ringt till Malin och att hon då svarat.. Hon hade skrivit sms också men det hade tagit ett bra tag innan hon fått svar. Men ja, hoppas du får tag i dom iaf!

2009-05-06 @ 20:18:13
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Lotta

Vad menar du med "där inte finns ngn lögn?" I don't get it!

Men du.. fatta vad vi ska kränga när vi kommer till USA.. ska f*n rulla hem.. Lät ju som vääärldens bästa glassplace!



& vilka maträtter du slänger dig med, ser fram emot att bli bjuden på middag när du kommer hem :)



Saknar dig bror, ta hand om dig!

2009-05-06 @ 20:24:09
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sääärdata!

2009-05-06 @ 20:24:58
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Louise

Man såg direkt att det var Vänner-huset :D hihihih :D Coolt ;)

2009-05-06 @ 20:43:12
URL: http://louiiiiise.blogg.se/
Postat av: Faster

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk, det verkar vara en stad som har allt. Fast det där med glassen vet jag inte, vi har ju också ställen som har en tio sorter och tre sorters topping och så kan man få dem i bägare eller strut, så det vet jag inte om det var så speciellt, eller det låter också avundsjukt? Jag har förstått att ni haft en trevlig helg tillsammans och det måste vara skönt för dig att veta att du har ytterligare en helg du kan tillbringa med svenska vänner. Tiden går fort här hemma och det gör den antagligen för dig med, så snart är det dags för familjens återförening. Det är ju något att se fram emot! Vi här hemma har en Småländsk helg att se fram mot, inte fel det heller. tyvärr kommer vi nog att ha samma otur med vädret som alltid, regn och rusk. Fast man vet aldrig, i vilket fall som helst ska det bli trevligt. Ha det bra och roa dig så mycket du kan, tråkigt kan du ha när du blir gammal.

2009-05-06 @ 22:11:25
Postat av: Faster

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk, det verkar vara en stad som har allt. Fast det där med glassen vet jag inte, vi har ju också ställen som har en tio sorter och tre sorters topping och så kan man få dem i bägare eller strut, så det vet jag inte om det var så speciellt, eller det låter också avundsjukt? Jag har förstått att ni haft en trevlig helg tillsammans och det måste vara skönt för dig att veta att du har ytterligare en helg du kan tillbringa med svenska vänner. Tiden går fort här hemma och det gör den antagligen för dig med, så snart är det dags för familjens återförening. Det är ju något att se fram emot! Vi här hemma har en Småländsk helg att se fram mot, inte fel det heller. tyvärr kommer vi nog att ha samma otur med vädret som alltid, regn och rusk. Fast man vet aldrig, i vilket fall som helst ska det bli trevligt. Ha det bra och roa dig så mycket du kan, tråkigt kan du ha när du blir gammal.

2009-05-06 @ 22:12:39
Postat av: Faster

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk, det verkar vara en stad som har allt. Fast det där med glassen vet jag inte, vi har ju också ställen som har en tio sorter och tre sorters topping och så kan man få dem i bägare eller strut, så det vet jag inte om det var så speciellt, eller det låter också avundsjukt? Jag har förstått att ni haft en trevlig helg tillsammans och det måste vara skönt för dig att veta att du har ytterligare en helg du kan tillbringa med svenska vänner. Tiden går fort här hemma och det gör den antagligen för dig med, så snart är det dags för familjens återförening. Det är ju något att se fram emot! Vi här hemma har en Småländsk helg att se fram mot, inte fel det heller. tyvärr kommer vi nog att ha samma otur med vädret som alltid, regn och rusk. Fast man vet aldrig, i vilket fall som helst ska det bli trevligt. Ha det bra och roa dig så mycket du kan, tråkigt kan du ha när du blir gammal.

2009-05-06 @ 22:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0