NYC weekend!

God eftermiddag.

Regnet öser ner utanför rutorna men jag har haft en rätt skön dag idag.

Städat och plockat undan lite imorse, åt en liten, liten frukost hemma. Gjorde mig klar och promenerade ut i det ganska varma men gråa vädret. Promenerade bort till Panera Bread (kör det som fredagslyx nu) där jag mötte Robert och vi käkade en god frukost. Idag blev den standard bageln (toasted chocolate chip bagel with cream cheese hazelnut spread) och vaniljyougurth med musli och färska jordgubbar samt lite apelsinjuice. Igen kaffe idag alltså. Får se om jag hinner inom där ikväll så jag kan ta med en kaffe på tåget. Fick under vår frukost höra några sjuka saker om Darien...Tidigare har jag ju berättat att det inte är så många kvinnor här i staden som jobbar. Nu kommer ytterligare lite rolig fakta om Darien, man har för övrigt det rätt så bra i denna staden. Jo jobbar man som lärare i Darien så kan man räkna med att tjäna ungefär 75000 dollar om året, ganska skaplig summa för en lärare eller vad säger ni?
Gångar man 75000 med 2 så får man ju 150 000. För 150 000kr kan man ju göra en del roliga saker och för 150 000 dollar kan man göra ännu mer roligt. Har man ingen annan stans att göra av 150 000 dollar så kan man alltid bli medlem i Country cluben här i Darien, för er som inte vad en country club är så är det typ som en golfanläggning där man då kan spela golf, spela tennis eller bada i poolen bland annat. Att vara medlem i den klubben/anläggningen här i Darien kostar alltså 150 000 dollar...PER ÅR! Det är ju fan sjukt...Det värsta kan nog ändå vara att de har en himla massa medlemmar dessutom. Det är alltså många här i Darien som bara råka ha si så där 1.2 miljoner kronor över varje år och spenderar dessa på att vara medlem i den lokala country cluben. Sjukt.

Gick hem igen och hämtade pengar sen gick jag till banken och satte in dem på kontot så att vi är redo för helgen.

På tal om pengar så har jag, enligt rapporter, hittat ett riktigt bra sätt att tjäna lite extra pengar. Tyvärr vet jag inte om mitt visum tillåter det eller om jag kanske kan jobba runt visumet. Det handlar helt enkelt om att posta länkar på google och då jag har dagarna fria skulle det ju passa mig att syssla med det någon timme och tjäna några tusen dollar extra i månaden. Hade väl inte varit fel?

Jag sitter nu och här och måste ta tag i mig själv och börja packa för min weekend in the big apple. Inte för att så mycket krävs för tre dagar men lite måste jag ju ha med mig trots allt. Laddar samtidigt som jag packar (började nu) upp för mina två kommande konserter och lyssnar på lite coldplay och the killers.

Ni får i alla fall ha en bra helg kära läsare, det tänkte jag ha...Var det sen slutar vet man ju aldrig...

Tjingeling

Det blir ingen blogg imorgon förresten. Förhoppningsvis kan jag blogga igen på söndag kväll. Skulle det bli en sen söndag så är jag åter på måndag.

Kommentarer
Postat av: Lina

Varför var det en fin dag då? Testar dig lite :)

2009-05-02 @ 09:58:11
Postat av: malin

jo börjar väl bli lite nervös, men även laddad. Ska snart hem och börja packa, vet bara inte vad jag ska ha med mig.

2009-05-02 @ 10:45:20
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jo det var himla bra på Bakken faktiskt, kanske nästan lika bra helg som ni har därborta ;)



Sällan du äter det till frukost då.. men det är rätt, man måste unna sig ibland :)



Hoppas att du har en underbar helg Böttis!

2009-05-02 @ 17:02:00
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lina

Antar att det blev en sen söndag för nu är det måndag och du har inte bloggat än. Dock har jag dålig koll på tidsskillnaderna men ja :)

2009-05-04 @ 12:01:43
Postat av: Pappa

Håller med systra din, hade en fin dag på Bakken

efter en bedrövlig Boisamatch på Valborg.

Rätt läckert att så många kan betala 1,2 msek för att vara medlem i en golfclub. Är du helt säker på att de betalar detta varje år ? Även om skatten är låg så innebär det att det inte är en förening för Lärare. (inte för Faivelyanställda heller för den delen)

2009-05-04 @ 12:56:24
Postat av: Lina

Inte för personliga assistenter heller.. trots en jäkla massa OB.

2009-05-05 @ 08:52:37
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0