To Where You Are

Förhoppningsvis en tanke som rinner genom min familjs tankar ganska ofta.


God kväll!

Snabbt inlägg idag med, klockan är 23:40 nu och oavsett hur snabbt inlägget blir så kommer jag vara trött imorgon.

Kommer ni ihåg att jag berättade om ormarna för någon dag sen...Som om inte det var nog med djurberättelser/upplevelser så såg jag en räv på vår uppfart idag. Ja en livs levande, äcklig röd räv...
Usch...
Där vi bor ligger typ fyra hus, alla de fyra har en privat uppfart till sitt hus. Dessutom ligger där en gemensam uppfart för att komma upp till dessa fyra hus. Jag stannade bilen på den gemensamma uppfarten och skulle hoppa ut och hämta posten. Vad ser jag då om inte denna vidriga räv. Som smög från vår uppfart, över gemensamma uppfarten (kanske 5-10m från bilen) och bort till grannen och mot brevlådorna. Satt kvar i bilen och försäkrade mig att den försvunnit till grannens trädgård innan jag halvt livrädd sprang ut och hämtade posten, sprang tillbaks i bilen och körde in i garaget halvt i tron om att räven jagade mig. Usch...

Dessutom såg vi för någon månad sen två rådjur precis vid grannens hus i buskagen där. Hallå....Det är som vi lever på ett zoo...

Iaf, var flitig imorse och var ute och sprang innan frukost. Skönt men jobbigt.

Hämtade barnen och såg till att de gjorde läxor och åt mellanmål sedan körde vi till deras basebollmatch, jag hade med mig en liten picknick att förtära under matchen, som ju började bra men slutade illa.
De ledde med 12-6 i sista inningen men då släppte de 6 löpningar mot sig och matchen slutade lika.

Normalt brukar det aldrig ta mer än två timmar för en match men idag tog det över två och en halv timme. Sista 30-40 minuterna var dessutom ruskigt kalla då solen gått ner. Innan dess var det skönt.

Hem och gav barnen mat innan jag började med vuxenmaten. Lagade kycklingi en "sås" av vitt vin, apelsinsaft, apelsinskal, lök och smör. TIll det åt vi potatismos och sallad. Väldigt gott....

Nu är det sängdags...God natt.

Ja pappa, glass ska du nog kunna få. Om du betalar :) Den är ganska dyr...Jag var sparsam och min kostade 4.50 dollar. Martin var inte lika sparsam, hans kostade närmre 8 dollar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Den där kycklingrätten låter väldigt god. Den får du testa på oss när du kommer hem.

2009-05-20 @ 07:21:44
Postat av: Lina

Jag vill också smaka kycklingrätten. Australia var faktiskt jättebra tyckte jag. Lite seg i början men sen så. Jag avgudar Hugh Jackman. Het!

2009-05-20 @ 10:18:45
Postat av: Nille

vad är detta bötte, är du rädd för några djur som är rädda för dig, haha märks att du inte har varit hemma på länge och spelat PES när jag gör mina tur mål för då jävlar kan du få damp och hoppa på mig som är som ett djur:P, haha, snacka om att jag längtar till tripen till USA, hade bra

2009-05-20 @ 10:47:02
Postat av: Pappa

Efter att ha ätit en dessert på Pumphuset som var mindre än en halv muffins och kostade 124 kronor så låter det ganska billigt. När det gäller djuren så får jag nog hålla med Nille. För att återgå till mat så förväntar vi oss nog att du tar hand om helgmaten en tid framöver efter att du kommit på plats i LA. Mycket gott verkar du iaf att ha åstadkommit.

2009-05-20 @ 15:25:36
Postat av: Malin

ja, en räv, två rådjur och en BJÖRN!

2009-05-20 @ 15:54:19
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Sis

Den tanken far genom mitt huvud väldigt ofta ska du veta..



Men gud.. skjut alla djur innan jag kommer. För Guds skull.. jag är livrädd för alla djur vet du!



Håller med ovanstående.. längtar redan tills du ska komma hem & kocka på helgerna.. För jo, syrran äter fortf hemma så fort det bjuds om helgerna ;)

2009-05-20 @ 18:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0