Ursäkta språket som kommer härnäst...Men vilket jäääävla skiit!!!

Alltså fy...

Denna dagen skulle antingen bli strålande och underbar eller skit och mög. Det var förbestämt, jag visste detta sedan länge. Mitt öde för dagen var planerat...Planerat och baserat på en sketen fotbollsmatch...

Århundradets match inbillade jag mig själv att det skulle kunna bli. De två mest dominanta lagen de senaste åren möttes i finalen av den största och finaste klubblagsturnering. På förhand kunde ingenting bli större än denna matchen.

Lika snabbt som det började, lika snabbt tog det också slut. Var och hämtade barnen på skolan precis vid matchstart. När vi kom tillbaks hem och satte igång teven så hade det gått 12 minuter och Barcelona hade redan gjort mål. Därefter var det aldrig någon match. En final så stor som denna, med strålande förutsättningar och skyhöga förhoppningar fick aldrig upplevas som den skulle. Det var bara ett lag på banan och matchen var aldrig spännande. United var fullkomligt värdelösa och min dag, ja kanske min vecka, kanske den kommande månaden var över. Gud alltså...Vilket skit.

Fick i alla fall ta mig samman lite och se till att barnen fick mat i sig och kom iväg till basebollen...Innan det hann vi också spela lite fotboll i trädgården. Först jag och J mot P och barnens kompis B. Därefter jag mot samtliga. Förlorade med 10-9 till slut...

Måste säga att deras kompis verkligen imponerade på mig. Han var väldigt talangfull och duktig...

Barnen fick också storstryk i basebollen. Detta var andra halvan av en match som avbrutits på grund av regn så de låg redan under med 6-0. Blev väl 12, 13-1 eller nåt till slut...

Lagade god mat ikväll igen till oss vuxna...Den där kycklingen i apelsin- och vinsås...Måste dock leta upp lite fler recept så att jag kan variera mig.

Lite inflytande har jag dock jobbat till mig i denna familjen...J och P gillar nu Coldplay

På tal om Coldplay så annonserade de idag en ny spelplats för deras turné. Strax utanför NY, väldigt sugen på att se den spelningen också. Jag älskar Coldplay...När spelade de då? Jo de spelade den 27 juli...Vem är här då?....Ja precis, min familj...

Den 24 juli då, vad händer då? Jo då ska min värdfamilj till Baltimore och se Chelsea - Milan...Vem landar med ett flygplan den dagen då så att jag inte kan avnjuta det eventet heller? Jo, ni har rätt igen. Min familj....

Skämt åt sidan dock. Att min familj kommer är bra mycket större och viktigare än Coldplay och fotboll så det stör mig faktiskt inte så värst mycket. Fast det förstås, om min far skulle säga att han var villig till att se något "gnällig band" så vore jag ju inte främmande för det inte...

"Lights will guide you home" och "Viva la vida" är två meningar som symboliserar lite mer för mig än många andra meningar....Får väl se vad det kan betyda...

God natt på er i alla fall...

Kommentarer
Postat av: nille

hallå bötte,ganska segt att United förloarade men kan inte alltid bli som man hoppas, tro mig. men hur du förlorar mot kidsen fattar jag inte:P vi får väl utmanna dom när jag har kommit!!!!

2009-05-28 @ 10:21:50
URL: http://mortuivivosdocent.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jadu, hur man blir erbjuden jobb som maklare.. kontakter antar jag! dessutom verkar det inte alls svart att fa maklarlicens i detta land. Ska pa mote pa lordag sa far se vad som sags.

2009-05-28 @ 15:21:42
URL: http://linneaappelqvist.blogg.se/
Postat av: Lina

Fem månader GUD. det är jäääättelänge. Men men hittills har det faktiskt gått fort. Jag har inte tattat mig igen! Men det ska bli citatet i min blogg, "Ta mig till kärlek, ta mig till dans"

2009-05-28 @ 15:53:32
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Pappa

Då missade du Uniteds fantastiska öppning av matchen, spelade undrbar fotboll i exakt 10 minuter för att fullkomligt rasa ihop efter målet. De första 10 var något av det bäst jag sett dem prestera, resten var det klart sämsta, åtminstone i år. Jag tycker att du och Lotta sak försöka få biljetter, så kan Mamma och jag lyssna på Bertil Boo i trädgården med dina världföräldrar.

2009-05-28 @ 17:02:39
Postat av: Lina

Vem är Bertil Boo? Haha!

2009-05-28 @ 19:12:33
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Lotta

Haha. Pappa är lika dryg som vanligt :). Synd att vi kommer & förstör så så stora saker för dig Bötte.. vi kanske ska avboka resan? :)

Eller så ska vi kanske kolla upp det lite mer..



Viva La Vida hoppas jag iaf ska betyda mkt för mig ngn gång...



& JISSES vad sinnessjukt att man kan bli så nere p g a en sketen fotbollsmatch.. orka :)

2009-05-28 @ 19:16:58
URL: http://whenyoutrytocatchstar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Haha. Pappa är lika dryg som vanligt :). Synd att vi kommer & förstör så så stora saker för dig Bötte.. vi kanske ska avboka resan? :)

Eller så ska vi kanske kolla upp det lite mer..



Viva La Vida hoppas jag iaf ska betyda mkt för mig ngn gång...



& JISSES vad sinnessjukt att man kan bli så nere p g a en sketen fotbollsmatch.. orka :)

2009-05-28 @ 19:16:59
URL: http://whenyoutrytocatchstar.blogg.se/
Postat av: Malin

haha dum du är :D men jag vet ju varför!

2009-05-28 @ 21:49:43
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0