Zoolivet fortsätter!

Klockan är 08:31 och det är 19 grader ute...Promenerade barnen till skolan för 20 minuter sen och det var för varmt med långarmad tröja...Skönt!

Jo, zoo-livet fortsätter här omkring...

Igår så såg barnen ett rådjur precis nedanför uppfarten intill vägen. Dessutom berättade M för mig (efter att jag berättat för henne om räven) att man fick passa sig lite med vår hund Ace för förutom rävar så kunde man också (även om det var lite mer sällsynt så har det hänt förr) få syn på prärievargar här i trakterna....
Gud alltså, som att leva i djungeln.

På tal om djur så skiljer vi oftast på barnmat och vuxenmat men det är inte så konstigt som det låter. Det är nämligen så här...M och JJ brukar inte komma hem förrän 19:30-20:30...Det är inte ofta vi vuxna äter före 20:30. Barnen går och lägger sig 21:00 så det är helt enkelt på grund av tiden som vi skiljer på maten.
Jag lagar alltså på vardagarna mat till barnen så att de äter kring 18:00, de hade varit för hungriga och för tjuriga om de ätit med oss. Ofta äter vi olika mat, egentligen utan anledning kanske....Troligen för att vi vuxna uppskattar vår mat mer och barnen sin mat mer...

Lina...Detta är inget jänkar påhitt...Eller lite är det ju eftersom att det är det amerikanska samhällets fel kan man kanske säga...Annars är ju min värdfamilj från Australien.

Kommentarer
Postat av: nille

tja bötte, tänkte bara fråga äter du med barnen då också?;P hahah sorry men jag var tvungen:P har du kollat upp något mer för jag känner det börja brinna i min resesjäl för att den vill iväg och resa:D

2009-05-21 @ 15:49:43
URL: http://mortuivivosdocent.blogg.se/
Postat av: Pappa

Vargar, rävar, ormar, och annat otyg får du se till att rensa bort innan vi anländer.

2009-05-22 @ 11:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0