Fuck you, fuck you very very muuuuch

Heey!

Ber om ursäkt för rubriken men den textraden kommer spela en viss roll för mig ett bra tag framöver. Det var nämligen vår "theme song" under vår lilla resa.

Ännu en lugn dag med lång sovmorgon...
Inte mycket att berätta. Barnen har knappt varit hemma så jag får inte så mycket sista tid med dem. J var på bowlingparty direkt efter skolan och P lekte med en kompis. Ikväll är P på sleepover och J har en sleepover här.

Imorgon blir det NY, förhoppningsvis kommer jag dit även på söndag annars får jag ta avsked imorgon. Usch, hur hemskt är inte det, jag måste ta avsked till mitt kära New York.
Ska fixa med all min sista shopping imorgon också, mina sista julklappar måste inhandlas, mina skor ska bytas och mina solglasögon ska bytas sen får jag nöjesshoppa lite också. Faktum är att jag inte är särskilt sugen på att shoppa, jag känner mig rätt shoppingmätt just nu men ni vet, man hittar ju alltid något.

Fortsätter att berätta lite mer i punktform:

- Jag och en till sov utomhus på ett bord under bar himmel i Monument Valley

- Vi fick rundtur, mat och underhållning i Monument Valley av Navajo Indians, väldigt speciellt.

- Andra kvällen fick killarna chansen att briljera i köket och slog till med Chili, dödschili kryddad med mängder av cayennepeppar så att alla kippade efter andan och knappt någon kunde äta det. Vi var nöjda i alla fall, vi slapp laga mat under resten av resan ;)

- Vi hajkade i midjehögt vatten i Zion National Park

- Vi hade ett tidigt halloweenparty på en ranch i Utah förra måndagen.

Också lite kassa nyheter:

- M och JJ berättade i juni när min dator kraschade att de brukar ge runt 200 dollar i avskedspresent, pengar jag kunde fått till datorn men som jag tackade nej till. Jag kanske inte ska dra några förhastade slutsatser men jag undrar om de kommer ihåg att de sagt det. Jag menar det vore väl vettigt om de gav dem pengarna innan min resa i så fall, eller innan New York imorgon. Det är ju ingen poäng att få dem precis innan jag hoppar på flyget.

- Innan min resa pratades det också om en farvälmiddag för mig innan jag åker hem. Såvida den middagen inte innebär att jag lagar mat på måndag så undrar jag verkligen när den ska ske. Men samma sak här, jag ska nog inte dra några slutsatser ännu.

- Noren, Molle och Ludde är tydligen i Göteborg nästa lördag.

Tillbaks till bra för att avsluta gott igen:

- En vecka från nu sover jag troligen i min säng efter att ha käkat min första och efterlängtade tacos igen...Gud vad jag ska äta när jag kommer hem.

- Jag ser verkligen fram emot att komma hem nu...Lördag, söndag, måndag, tisdag kvar innan jag flyger hem på onsdag...

- Igår var det 23 grader varmt och strålande solsken här, tyvärr inte lika bra att det var blåsigt och 9 grader idag...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tyvärr tror jag att du blir blåst både på pengar o middag, vilket i så fall blir ett trist sista minne från en annars trevlig familj. Men betänk att snart är du hemma hos en annan familj där det inte heller vankas varken mat eller pengar. Om du inte fixar det själv förstås.

2009-10-24 @ 09:52:59
Postat av: Lina

VA?!!!!!!!! du?! shoppingmätt? största nyheten på ett år.

2009-10-24 @ 23:10:54
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Lina

gullig du är. Ser fram emot the gift. Förstår också att du kommer att sakna NY. Vem gör inte det liksom?! Och jag som ändå bara varit där en gång.

2009-10-25 @ 22:25:04
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0