Oh boy, you ought to leave this town.

God kväll...

Så har jag då varit i New York för näst sista gången. Usch, låter sorgligt. Faktum är att det inte var så sorgligt, jag är rätt inställd på att åka hem nu. Det här lilla märkliga som pågår i värdfamiljen just nu får mig bara att längta hem mer. Någon verkar dessutom förberreda på att komma hem till Sverige igen för vet ni vad. Den senaste tiden har jag stött på massa svenskar.

I New York idag var där massa svenska, massa fler än vanligt.

Solnedgången vid Arches National Park förra torsdagen stötte jag också på svenskar, det är ändå ett rätt märkligt ställe att springa på svenskar. På fredagsmorgonen sprang jag sedan in i samma svenskar i butiken.

I Las Vegas såg jag svenskar både på söndagen och måndagen.

I Washington sprang jag också in i massa svenskar, både på tisdagen och onsdagen. Så den senaste tiden har jag sprungit i en del svenskar. Lite märkligt är det allt.

I alla fall, var i New York idag för lite sista NY-luft och lite billig shopping. Blev faktiskt inte så mycket shopping, men lite lite grann ändå. Var rätt mätt på shopping så jag gjorde nog två misstag när jag inte köpte ett par jeans från Marc Jacobs för 500kr. Bangade också ett par jeans från Ben Sherman för 1000 svenska. Vet ni vad Acne-jeans kostar här förresten, de går ju att hitta kring 1000kr hemma. Här kostar de närmre 350 dollar. Trots min brist på shoppingvilja så köpte jag i alla fall present till mamma, kusin Michaela, Lina och någon annan lycklig där hemma. Hittade också en t-shirt, en skjorta, en halsduk som jag bara inte kunde motstå och lite annat småplock åt mig. Just det, inte att förglömma köpte ju en Yankees keps också.

Ska tillbaks för den allra sista New York luften imorgon, räknar inte mitt korta stopp där på tisdag, men sen är det över. Fast som sagt, nu känns det bra.

Orkar inte min lista om min resa nu, kanske kommer senare.

Är rätt konfunderad över vad som pågår här i huset. Precis som syster och far undrar, så undrar även jag om det är omöjligt eller bara ovilja som gör att M eller JJ inte kan köra mig på tisdag. Dessutom undrar jag var de där pengarna och middagen som de lovade (som jag inte riktigt förväntade mig förrän de lovade de, men nu förväntar jag mig det juu) blir av. Jag menar om de har sagt att det ska bli av och sedan händer ingenting så undrar jag varför? Har jag gjort något fel, har jag gjort något de inte tycker passar. I så fall vet jag inte vad. Det stör mig lite det här, men kanske inte värt att älta över, snart är jag ju hemma med min riktiga familj igen :) Känns konstigt bara, känner mig lite oönskad här sedan jag kom tillbaks från resan.

Skitsamma, snart hemma juuee!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det känns lite märkligt att de uppträder så konstigt, förstår om du känner dig förvirrad. Men försök att inte grubbla så mycket på det och framför allt att uppträda som vanligt. Även om de beter sig småaktigt så undvik att glida ner till samma nivå. Avsluta snyggt och skynda dig hem så ses vi på Torsdag.

Det är nog bra att du skall hem för din svenska börjar bli lite märklig, eller har den alltid varit det? Av alla fantastiska upplevelser du haft så är jag mest spänd på att höra om den gången då du sprang i några svenskar, det måste ha varit stora svenskar.



2009-10-25 @ 09:45:43
Postat av: Lotta

Hmm.. märkligt att familjen beter sig så.. Klart att man går runt & grubblar på varför..men.. som du skriver så är du ju snart hemma hos din riktiga familj.. & där kommer du inte bli illa behandlad, iaf inte förrän det gått en tid & allt är som vanligt igen ;)

Jag hoppas att dom skärper till sig & behandlar dig väl dina sista dagar.. det är du väl allt värd?



Idag är den Söndag, som du nog vet.. & om 50 min är det GG.. antar att "ni i USA" är waaay before, men det är iaf alltid ngt att längta efter :)

2009-10-25 @ 18:12:23
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med din fader till punkt och pricka. Avsluta snyggt, de som får ångra hur de betett sig i så fall.

2009-10-25 @ 22:26:58
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Lina

Håller med din fader till punkt och pricka. Avsluta snyggt, de som får ångra hur de betett sig i så fall.

2009-10-25 @ 22:27:08
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0