The roads we have to walk along are winding

Heej!

Första dagen tillbaks i värdfamiljen idag, har varit en relativt slö dag med en skön sovmorgon sedan har jag mest bara funnits till. Bara varit här omkring och spenderat min sista tid här. Var uppe på banken och stängde mitt bankkonto och tog ut de pengar som var kvar. Har också tvättat alla smutsig och rökluktande tvätt från min resa.

Dagen här hemma har nog varit bra för mig, efter att ha saknat mina suntrek polare de andra dagarna så ser jag nu istället fram emot att komma hem istället. En vecka från idag, helt sjukt.

Ska forstätta på samma spår och berätta lite från bra och lite dåligt i punktform. Vi börjar med lite mer från resan:

- Jag tog 1085 bilder med mina två kameror, sen får jag räkna bort några bilder från Boston så säg runt 1050 istället.

- Jag förlorade inte fyra matcher i beer pong ("ölpingis"), varav tre mot tjejer där en match innehöll ett vad;)

-  Jag provade på surfing i San Diego

- Jag åkte rollerblades på boardwalken i San Diego

- Vi spelade volleyboll i Venice Beach

- Vi har campat i tält/tipis i minusgrader.

Lite dåliga nyheter:

- Varken M eller JJ kan köra mig till flygplatsen på tisdag. Tycker det är rätt dålig stil. Dessutom innebär det att jag kommer behöve gå lite längre sträckor med två stora resväskor, ett handbaggage och en datorväska med en totalvikt på ungefär 60kg. Detta kommer dessutom kosta mig 30 dollar jag inte räknat med.

- Yankees förlorade idag, de kunde säkrat en plats i World Series men nu fick de stryk. Leder fortfarande dock serien dock och har två matcher på sig att avgöra.

För att avsluta det hela på ett bra sätt så kommer här några bra nyheter till

- Jag ska förhoppningsvis till Barcelona och se fotboll i februari

- JAG ÄR HEMMA OM EN VECKA!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du åker på tisdag och kommer hem om en vecka och idag är det fredag. För säkerhets skull åker vi in till Kastrup redan på söndag, så kan du komma när det passar dig. Lite trist att inte din värd familj kan lösa transporten, är det omöjligt för dem eller bara dålig vilja ?

Att du förlorar i pingis är väl inget som överaskar oss som sett dig spela. Gammal, dåligt seende och fullkomligt orörlig så rastar t.o.m jag dig fortfarande. Knäet oroar en del, du får be Farbror Pelle titta på det.

2009-10-23 @ 12:24:11
Postat av: Pappa igen

Glömde att skriva att jag naturligtvis inte är ett dugg avundsjuk på någonting av allt det du rabblade upp. Det mesta är ren vardagsmat för oss här hemma.

Det skulle möjligtvis vara det där med Rollerbladesturen, själv har jag dock åkt rullskridskor på Gärdesgatan redan 1961. Det har iaf inte du gjort, åtminstone inte 1961.

2009-10-23 @ 12:27:59
Postat av: Lotta

Haha.. har saknat Pappas roliga kommentarer här.. ngt man kommer sakna sen när du är hemma.. Men, det vägs såklart upp av att du är just.. HEMMA då :)

Blir inte heller avis.. själv har man då du varit där jobbat med att dyka i toaletter, tillsammans med en helt galen kvinna.. & vad är det jämfört med surfing and whatever liksom?



Tänk att jag anade att det hade ngt med fotboll att göra.. & oj vad rätt jag hade :)



Trist med värdfamiljen.. men jag undrar sóm Pappa.. Omöjligt eller Ovilja?



2009-10-23 @ 18:45:54
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lina

lite dålig stil av dem yes. Och Barca låter kul, vem ska du dit med? Hälsa Zlatan från mig. Jag är dessutom sjukt nyfiken på det där vadet, men jag antar att det inte passar sig i skrift, du får ta det när vi ses och det är inte länge tills dess.

2009-10-23 @ 20:46:54
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Malin

Ooo, nära nu! :D

2009-10-26 @ 19:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0