Am I part of the cure or am I part of the disease

Hej hopp...

Nu börjar rutinerna sätta sig även om det bara är dag tre på det nya schemat...
Imorgon/idag är det för övrigt dag tre av september, galet.

Måste säga att jag fullkomligt älskar min nya sovmorgon. Hur skönt är det inte att kunna sova till typ halv tolv varje dag. Tyvärr ger dig mig lite sömnproblem på natten då det är halvt omöjligt för mig att somna innan 02:00

Elektroniska problem i huset idag. Playstationet klabbar och tv i det stora rummet funkar inte heller.

Barnen hade ingen träning idag heller och när inga vänner fanns på plats så fick vi hitta på lite annat när de gjort sina läxor. J hade fått sina nya fotbollsskor med posten idag så det passade ju bra att vi lirade lite fotboll då.
Har nog sagt det förr men tåls att sägas igen. Herregud, har ingen kondis kvar, halvt död efter fem minuter mot ungarna.

Ikväll lagade jag en massa mat, stod i köket i två timmar. NON STOP! Nytt rekord för böttis (möjligtvis undantaget den gången jag bakade kanelbullar hemma för några år sen) Lagade lite kyckling åt barnen samtidigt som jag även lagade lite stekt ris för morgondagen då det är skönt att ha något att värma snabbt efter barnens träning. Därefter lagade jag min apelsinkyckling till oss vuxna. Har faktiskt inte så mycket emot att stå i köket idag.

På tal om köket så kan jag genast be att få tala om (riktat mot faster) att där måste stå sås på bordet vid kalkonmiddagen, annars blir det uppror. Har fan klarat mig utan hemlagad underbart god sås i snart ett år. Kör bara färdigskit här.

För att fortsätta inlägget lite och göra det långt igen (efter ca 330 blogginlägg så ger jag upp, kan inte korta ner dem) så kan jag berätta att jag tittade lite på snittbetygen för senaste antagningen till civilekonomutbildningen i Lund. 19.27/20 i snitt för mitt tänkta förstaval civilekonomi med engelsk inriktning. Får kanske läsa med spansk eller tysk inriktning istället, "bara" strax över sjutton där, men där klarade jag i alla fall gränsen för högskoleprovet. Däremot måste jag i så fall läsa spanska steg tre innan ansökning. Analytiska inriktningen (andraval) kan jag också klara med lite tur, var precis under gränsen för högskoleprovet.

Ah ja, den tiden den sorgen.

God natt

Kommentarer
Postat av: Lina

du med dina betyg behöver ju inte oroa dig. Jag däremot med mitt ig i matte B, jo jag tackar jag. Jäkla rosa-maria dessutom.. argggh :P



haha jag vet att Justus fått grön flagg. dom snodde vårt koncept. antagligen gjorde dom det bättre än oss Böttis. bara att acceptera. fast vi va grymma! kämpade i motvind skulle jag vilja kalla det. Sjukt tråkigt arbete dock? Haha minns inget gott av det, förutom att få jobba med dig såklart :D

2009-09-03 @ 09:28:46
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: pappa

Jag föreslår att du går upp en halvtimma tidigare varje dag, den tiden kan med fördel användas till att förbättra din usla kondition. Sömn är överreklamerat och kan med fördel skjutas på framtiden. Skulle nog tro att det blir en skvätt sås trots allt, för en kalkonmiddag utan sås är som en jul utan en JulBötte. Det har vi haft en, det räcker.

2009-09-03 @ 12:41:45
Postat av: Faster

Bara ett skrämskott, jag visste att var det något som fick dig att reagera så var det indragning av kalkonsås. Jag tror att såsskålen får vara extra stor denna gången. Sköt om dig.

2009-09-03 @ 17:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0