And all our hopes

God kväll...

Jodå så att. Kan väl börja dagens inlägg med en liten fråga.

Min syster skrev "inget att spilla sur mjölk över" i sin blogg och jag kommenterade detta utan omsvep. Förstod inte att där var något konstigt med meningen förrän min syster och min far sade att poängen med citatet var ju att någon hade sagt fel.

Då undrar jag om jag är helt ute och cyklar? Jag är nämligen rätt säker på att jag hört just det uttrycket förr men det har jag kanske inte?

På tal om uttryck, någon som hört uttrycket "mörkt som ett smearsel förr? Det uttrycket fick jag lära mig under vår lilla rundtripp i USA för några veckor sen.

Har varit en stilla fredag idag, eller nej va fan. Det är ju precis tvärt emot vad det har varit. Barnen har varit sjukligt arga idag och bråkat ungefär hela eftermiddagen och hela kvällen. Ja, sen de kom hem från skolan i princip. J var tjurig direkt och skulle inte göra mycket man bad honom om medan P faktiskt var duktig och snäll. När P sedan tog upp och tittade på shampooflaskan som J lagt i fåtöljen och jag därefter bad honom att lägga tillbaks shampoot på bänken i köket så blev han så arg att han började gråta eftersom att han fick flytta den 1 meter och J 1 meter istället för att J flyttade den 2 meter eftersom att han lagt den i fåtöljen. P tyckte nämligen att J hade utnyttjat honom trots att J inte hade många fingrar med i det spelet. Därefter bråkade de sedan med varandra konstant. Helt sjukt...

Vi hann i alla fall med lite fotboll mellan allt bråk innan de åt middag och lugnade ner sig innan två vänner kom på besök.

Efter att barnen lagt sig var det i alla fall lugna gatan och en trevlig film sågs efter en god middag,

Imorgon ska jag med och titta när barnen spelar fotbollsturnering, får ju passa på att titta lite när dem spelar innan jag åker hem. På kvällen vet jag inte vad som händer, vet ej när vi kommer hem så.
Söndag blir det New York skulle jag tro och på måndag då det är Labor Day så blir det New York Yankees.

Fick förresten två svar imorse på mina jobbansökningar från igår. Stadium i hbg och Rockaden klarade sig tyvärr utan mig.

Har fortsatt skicka in en massa jobbansökningar idag. Infarten, Kvantum, Statoil, City Gross, H&M, Team Sportia och MQ i Lund, Helsingborg, Väla och Malmö. Lite andra företag har också mottagit min ansökan så nu får vi väl bara hoppas på det bästa.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Fortsätter att hålla mina tummar för dig!

Ang det där om "sur mjölk" så var det som sagt en felsägning från din kusse.. det rätta ordspråket lyder; "Gråt inte över spilld mjölk".

Smearsleuttrycket har ju minsann jag med hört förr :)

2009-09-05 @ 09:38:32
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jag har aldrig påstått att ordspråket var fel, jag undrade om det var fel eftersom jag aldrig hört. Mörkt som ett smearsel är däremot fullt bekant. Kan dock, lyckligtvis, icke verifiera om detta ordspråk stämmer. Barns diskussioner gällande millimeter-rättvisa kan ta sig märkliga former, men är alls icke unikt för dessa barn. Detta är ett problem som kan förekomma långt upp i vuxen ålder. Har en gammal lagkompis som i samband med sin skilsmässa tolkade beslutet att dela lika gjorde detta bokstavligt, han sågade bl.a sönder den gemensamma soffan. Detta skedde dock för så länge sedan att det idag är preskriberat. Kämpa på med jobbet, men var beredd på ruskigt många bakslag. När det gäller rockaden så får de skylla sig själv. Du bör kanske lyfta din ansökan till kommunalnivå istf för att gå på enskilda dagis.Eller kör båda varianterna.

2009-09-05 @ 17:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0