Can´t touch this

God kväll...

Har varit en händelserik dag i bötte liv idag...

Började med att jag fick gå upp tidigt idag, redan klockan 08:30.

Gjorde mig klar och promenerade till stationen där jag tog tåget till NY. Där skulle vi ha au pair möte idag. Ja du, herrejävlar. Fy för vad många au pairer där var.
Hittade min grupp i alla fall och det blev dags för skattjakt. Vi fick springa genom New York och leta efter saker och svara på frågor. Var rätt kul faktiskt, vi hittade dessutom världens bästa hjälp på Macy´s. Vi frågade en av de som jobbade där om frågorna vi skulle svara. Det slutade med att hon tog vårt papper, letade upp svar på internet, ringde allt alla, sprang genom hela affären och till och med ut från Macy´s för att hitta vad vi behövde. Tyvärr hjälpte det inte då vi bara blev fyra eller femma. Vann ett par örhängen gjorde jag i alla fall :) Fick sedan bytat dem till ett Starbuckskort.

Efter skattjakten gick vi och käkade, eller jag käkade inte men i alla fall. Sen skulle vi möta en av mina vänners vän som tydligen stod utanför Radio City Music Hall där MTV:s Video Music Awards hålls nu ikväll. Där behövde vi inte stå innan vi fick sett vår första kändis. OCH GISSA VEM DET VAR? Fan i mig ingen mindre än Leighton Meester (Blair i Gossip Girl). Helt sjukt med tanke på att jag tjatat om det i bloggen halva året:P

Tyvärr har jag inget foto på henne, allt hände så fort så jag uppfattade knappt att det var hon.

Efter det lämnade mina vänner mig så jag fick ensam se Taylor Swift uppträda, hon sjöng you belong with me. Var väldigt bra faktiskt, en liten upplevelse eftersom att jag mest hamnat här på chans.

Tog mig sedan en sväng i Central Park, gick en bra bit faktiskt. Som jag älskar den parken alltså. Så full med liv och rörelse såna här varma och soliga helgdagar som idag. En väldigt vacker park.
Åkte därefter ner till Ground Zero och tittade på den minnestavlan, var fullt med blommor och ljus. Mycket sorgligt. Har sett Ground Zero en massa gånger nu och varenda gång jag är där nere så tittar jag ut i den tomma luften där tornen en gång stod. Har så otroligt svårt att förstå vad som hänt, fortfarande fattar jag inte att där en gång stod två fantastiska torn. En massa andra byggnader stod där ju också förstås men dem glöms ju ganska lätt bort även om de mötte samma öde som World Trade Center 1 och 2.

Därefter åkte jag tillbaks till Radio City Music Hall i hopp om att se någon kändis till men då var där så mycket folk att jag inte pallade...Fick i alla fall sett Leighton och Taylor. Ska slänga upp en bild på Taylor här under...



Yankees-Rays at Yankee Stadium

Taylor Swift



Central Park

9/11 Memorial

Kommentarer
Postat av: Pappa

Har som vanligt ingen aning om vad det äär för kändisar du skriver om, men Central park kommer jag ihåg. Det var kanske den plats som enskilt gjorde störst intryck på mig, detta trots att vi tillbringade alldeles för lite tid där. Om det blir en resa till till NY så står Parken högst på besökslistan.

P.S Varför behöll du inte örhängena ?

Hade säkert matchat armbanden.

2009-09-14 @ 16:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0