Can we be perfect?

Även om min far inte hade klarat att se en hel baseboll-match så klarade jag det. Var väldigt roligt faktiskt, har varit en bra dag idag.

För er som inte vet det så är det Labor Day i USA idag, röd dag och många är lediga.

Imorse tog hela familjen sig upp och efter att jag meddelat barnen om dagens surprise så begav vi oss alla till en diner i Stamford där vi träffade några av familjens vänner och käkade brunch/frukost.

När den var avklarad så släppte M av männen i familjen på stationen i Stamford och vi tog oss därifrån till Yankee Stadium i Bronx. Där såg vi matchen New York Yankees mot Tampa Bay Rays, en upplevelse, det måste jag säga. Fantastisk stadium och härlig atmosfär. En bra match dessutom även om jag hade velat se lite fler poäng och någon home-run till. Efter mycket bra insats från bägge lagens "pitchers" så stod det 1-1 i den åttonde inningen när det var Yankees tur att slå. Det ska väl dock erkännas att det var lite småsegt i någon inning där i mitten. Avslutningen på matchen var i alla fall fenomenal, i den åttonde inningen tog Yankees tag i matchen och slog hem några löpningar och gick där med upp i betryggande ledning med 4-1. Matchen avslutades sen elegant av legendaren Mariano Rivera som stängde matchen för Yankees.

En home-run fick jag se idag, lite synd att det inte var fler. Framför allt eftersom att matchens enda home-run gjordes av bortalaget. Var alltså en trevlig upplevelse och barnen verkade njuta av det även om P nästan somnade i mitten av matchen. Efter att matchen avslutats på ett lite dramatiskt sätt så trodde vi kanske att dramat var över. Då hade vi dock fel, när vi kommer ut från stadion och går mot tågstationen så hamnade vi i väldigt mycket mer drama än vad vi önskat. Usch, var rätt otäckt där ett tag. Vi hamnade mitt i ett gängslagsmål där de slogs och sparkades hejvilt, kastades flaskor, soptunnor, slog varandra med metallrör och högg varandra med skruvmejslar.

De var ju aldrig ute efter oss men vi fick ju inte direkt förr oss att stanna och titta utan vi sprang för livet istället, de hade inte brytt sig en sekund om de huggt någon oskyldig. Lite smått orolig hann man ju bli, framför allt när vi hade två 11-åringar med oss. Vid ett tillfälle hade de stod två killar och slog på varandra, den ena med skruvmejsel, ungefär en meter ifrån oss. Då var man ju lite lätt rädd. Vi nådde i alla fall stationen ungefär samtidigt som polisen fått nys om vad som pågick och rusade mot platsen. Undrar hur det gick för dem, vi såg bara ca fem poliser och en hund. Däremot var det kanske 30-40 gängmedlemmar.

Vi kom undan och hem säkert i alla fall, barnen var lite chockade men vi klarade oss åtminstone.

Efter en middag här hemma ikväll så åkte jag sedan och mötte Taylah och Tina för en kaffe/glass så jag måste säga att det har varit en bra dag.
Jag är mycket nöjd över att barnen gillade min överraskning.

Kommentarer
Postat av: Linda

*SV: Jo där sjönk jag till deras nivå. Det erkänner jag. Vart bara så irriterad. vart syftar jag på att man kan må bättre själv av att skriva elaka kommentarer om någons utseende??*

2009-09-08 @ 11:39:59
URL: http://lindastar.blogg.se/
Postat av: emina -konst & kreativitet-

Vill du få dig själv avritad i ett porträtt? Var med i min tävling!

2009-09-08 @ 12:00:13
URL: http://eminacreations.blogg.se/
Postat av: Lina

Hoppas du får en trevlig tisdag!

Love L

2009-09-08 @ 12:04:02
URL: http://linasbargain.blogg.se/
Postat av: Maja.

Vad gör du i USA, inlägget var så intressant:)

2009-09-08 @ 12:14:32
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Pappa

Lite nya namn ibland kommentatorerna, här är dock en gammal bekant. Tur att ni inte oskyldigt hamnade i slagsmålet, men det var väl inte relaterat till basebollmatchen ?

2009-09-08 @ 16:16:13
Postat av: pappa

Med tanke på hur många timmar man kastat bort på meningslösa Bois-matcher så hade jag nog klarat en basebollmatch också. Jag har ju t.o.m sett FRAM.

2009-09-08 @ 17:55:23
Postat av: Lotta

kissie.blogg.se

2009-09-08 @ 17:59:26
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men herregud unge! Vilken tur att ni lyckades ta er undan.. :( Usch & Fy!

2009-09-08 @ 18:23:43
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lotta

har kollat igenom din blogg så måste ju bara skriva en liten kommentar :)

fan va najs att ha nära till New York.. älskar den staden!!

kul att ha upplevt en basebollsmatch med..det hade ju varit något att se nästa gång man åker till Usa :)

2009-09-09 @ 13:48:47
Postat av: Lotta

har kollat igenom din blogg så måste ju bara skriva en liten kommentar :)

fan va najs att ha nära till New York.. älskar den staden!!

kul att ha upplevt en basebollsmatch med..det hade ju varit något att se nästa gång man åker till Usa :)

2009-09-09 @ 13:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0