Empire State of Mind

God kväll...

Får börja dagen med att fråga vad det är jag har glömt Malin??? Ska ju säga att jag inte har en aning men samtidigt som jag skriver detta så kom jag ju på att jag visst har en aning...Efter att ha kollat upp mina aningar så har jag ju kommit fram till att mina aningar stämmer dessutom. Får ju be såååå hemskt mycket om ursäkt.

Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar lilla Malin idag, med blommor och blader vi göra henne glader....

Hipp hipp hurra, hurra, hurra. GRATTIS MALIN! Kommer jag ihåg rätt så förtjänar nog Malin en liten dedication dessutom. Dagens blogg dedikeras alltså till Malin Prevolnik. Tjejen som jag tog med storm ;) och bara efter några dagar (möjligtvis veckor) i samma klass så var jag hennes riddare, isbjörn och allt möjligt. För att rättfärdiga mitt misstag lite så kan jag meddela med att Malin också var sen med att gratulera mig på hennes blogg.

Malin och jag träffades för lite drygt fyra år sen nu, gud vad tiden går snabbt. Så här beskrev i alla Malin att vårt första möte gick till:

Första gången jag fick höra talas om Björnen var en sensommardag i början av ettan på Gullstrand. Yllka och Rebecca hade hamnat i hans klass och jag i en annan. Lilla Björne hade gått runt i klassrummet och gissat vad alla hette med en klasslista i handen, detta berättade Yllka för mig medan hon skrattade. Någon dag senare (eventuellt någon vecka) träffade jag på Yllka och Rebecca (och deras klass) i korridoren. Jag var då på väg att byta klass till deras. Detta berättade Yllka för Björn, som svarade något i stil med:
"Och, det skiter väl jag i!"
Trevlig pojke tänkte ju jag. Honom måsta jag lära känna (hrm!).
 
Men det gjorde jag ju till sist, och trots att jag och Björn har våra tvister och ibland lite elaka skämt (mest från hans sida) så är han ju faktiskt världens bästa Björn!

Från malinprevolnik.blogg.se (en blogg hon sällan uppdaterar)

Det här med "skiter väl jag i" kommer jag ärligt talat inte ihåg, kan dock mycket väl stämma. I vilket fall som helst, idag skiter jag inte i att jag träffade Malin. Malin är en mycket trevlig tös som kanske får ta en del skit och elakheter från mig ibland men jag hoppas och tror att hon förstår att det är mitt sätt att gilla henne. Hon har lite skruvad humor, precis som jag, så kanske är det därför vi klickar rätt bra. Malin var ju på besök här hos mig i New York tidigare i år och då, precis som många andra gånger så hade vi väldigt roligt tillsammans. Dessutom har hon ju väldigt bra musiksmak och vi har sett både Coldplay och The Killers tillsammans. Stadiga biokamrater är vi också...Hur som haver, hoppas du hade en grymt bra födelsedag kära Malle...

Tillbaks till vardagen då, har varit en lång dag igen. J är fortfarande sjuk med en fruktansvärd hosta så han fick stanna hemma från skolan idag och jag fick ta hand om honom hela dagen. Tittat på tv hela dagen förutom när vi kastat amerikansk fotboll, varit på besök hos doktorn samt hämtat P på skolan. Ja, P känner sig bättre även om han gära vill övertala sig själv och alla andra att han fortfarande mår skitdåligt och borde stanna hemma från skolan han också. Ett jävla liv här imorse när ingen trodde på honom, eller skickade honom till skolan i vilket fall som helst. Tyvärr blir det lite som historien med röven, P mår nämligen aldrig helt perfekt. Trots att han provade med sjuksköterskan på skolan så blev det inte ens då dags att åka hem.

Jag själv är lite lätt orolig över att jag ska drabbas av dessa bakterier resten av familjen har haft och därför blir det tidig sänggång idag. Direkt efter inlägget faktiskt. Knappast roligt att bli sjuk nu med Kalifornien runt hörnet.
Inte heller så roligt att spendera sina sista två arbetsveckor med sjuka barn. Lutar åt ny lång dag med sjuk J imorgon igen.

God natt!

Hurra för mig förresten, har klarat av ett av mina USA-mål idag. Lära mig kasta en amerikansk fotboll...

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha! Awe du är ju för söt! Klart att du tog mig med storm! :D Bara en månad kvar nu tills du kommer hem! Detta made my day och med tanke på att klockan bara är 10 i 8 är det ju ganska lovande. Det ser dock ut att bli en otroligt seg dag på jobb idag. Puss!

2009-09-30 @ 07:54:46
Postat av: Lina

Kan du inte hylla mig i ett inlägg också? Bara för att liksom.

2009-09-30 @ 14:41:29
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: pappa

Hoppas att du fortsätter att vårda dina kamrater, för goda vänner är det bästa som finns. Har själv tillbringat en långhelg i Småland med våra närmaste vänner. Bara Sjöland som saknades. Historien om RÖVEN får du berätta när du kommer hem.

2009-09-30 @ 16:17:44
Postat av: pappa

För ordningens skull ber även jag att få gratta, har inte grattat någon sedan vi höll på med Linas Moster, eller om det var Lina själv. Oavsett vilket Grattis Malin. Orkar man va kompis med min son är man definitivt värd ett extra grattis.

2009-09-30 @ 16:44:04
Postat av: Fredrik

hann inte, har jobbat hela dagen:S, är ledig imorgon efter 12 fixar det då!

2009-09-30 @ 23:09:00
URL: http://mortuivivosdocent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0