Needless to say

God afton beundrare...

Ännu en dag med de nya rutinerna avklarad idag.

Lite annorlunda från igår var det dock men fortfarande samma otroligt sköna sovmorgon. Denna sovmorgon kommer för övrigt göra att jag inte kommer palla ta mig in i gamla rutiner igen och ta mig ner i källaren och träna varje dag.
Får väl i alla fall försöka klara av lite sit-ups.

Idag var det ingen träning och utan läxor så blev barnen också fria för att leka med kompisar idag och det gjorde dem. Hade fem ungar att ta hand om här under någon timme i eftermiddags. Herregud alltså, ni ska höra som dem skriker när dem spelar sitt förbannade Halo. Helt fruktansvärt. Huvudvärk efter 3.5 minut, som tur var gick dem i alla fall ut och lekte ett tag sen vilket var skönt.

Efter att alla kompisar stuckit hem så lagade jag först mat och barnen och sedan åt oss vuxna. Ingen briljans idag inte, bara lite stek/biff.

Längtar efter min hemkomst något otroligt nu faktiskt. Vet inte vad det är men jag känner väl att det börjar närma sig (trots att det fortfarande är 50+ dagar kvar). Känns otroligt skönt att komma hem igen faktiskt även om jag oroar mig för jobbandet.

Habt ein gutes mittwoch!

Kommentarer
Postat av: Lina

Ge oss ett datum att planera efter. Två alternativ helst, du vet hur det kan vara ibland ;)



Ja, många flyr stan känns det som. Eller så känns det bara extra just nu eftersom skolorna börjar och många flyttar såklart då. Ett naturligt steg kring den 1 sep antar jag.

2009-09-02 @ 09:25:53
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Lina

Och du, jobbandet löser sig! Du är duktig ju. I

"värsta" fall får du fördröja tiden lite med att vara vikarie på dagis, som mej. Finns alltid timmar och de tycker om att få dit killar som är bra förebilder, like you! Du har ju dessutom erfarenhet av kids nu :D

2009-09-02 @ 09:27:57
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: pappa

Klart du ska ge Lina en datum, det går ju inte att planera någonting om dem inte vet någonting. För övrigt är det nog bra att du skall hem snart så att du inte tappar det svenska språket helt. Studera denna mening: "Efter att alla kompisar stuckit hem så lagade jag först mat och barnen och sedan åt oss vuxna." En fråga som dyker upp är/ hade barnen gått sönder ?

2009-09-02 @ 17:12:34
Postat av: pappa

Tänk på alla Linor, fastrar, Mior o.s.v som har mer än 5 skrikiga ungar att hålla rätt på. Deras är naturligtvis lite äldre, så då kan du i stället tänka på er gamla mellanstadieklass, det fanns mer än 5 skräniga ungar i den klassen.

2009-09-02 @ 17:15:20
Postat av: Faster

Synd Björn att du inte brukar köpa julklapp till mig! För om du hade gjort det hade du gladeligen kunnat ta de pengarna och roat dig för på din resa, synd. Bara så du vet så har vi förberett med två kalkoner i frysen tills du kommer hem, men vi har bestämt att såsen är onyttig så den bör vi dra in på. Ha det bra!

2009-09-02 @ 18:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0