Sing me something new

Hej!

Har varit en trevlig söndag idag...

Efter en slö start så åkte jag senare på eftermiddagen in till New York. Var ju tänkt att jag skulle träffa Anna och Sandra där, vi skulle ha en liten au pair-skolan re-union. Tyvärr sket ju detta sig då Anna inte kunde till slut.

Istället fick jag alltså möta upp med Landskrona-kändisarna Anton och Amanda, vilket var mycket trevligt. Vi gick tillsammans till chokladrestaurangen Max Brenner´s där vi även mötte Amandas kompis Anna. Glömde kanske berätta vad dem gör här förresten...Anton pluggar ute på Long Island och Amanda jobbar som au pair.

Vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans, de övriga åt både middag och efterrätt medan jag nöjde mig med efterrätten. Fruktansvärt gott...Ni som planerar att åka till New York borde verkligen testa den här läckra restaurangen. Mycket av deras utbud innehåller choklad i någon form, man kan till och med äta pizza med chokladtopping. Vanlig mat serveras även, och den är också mycket god, så ni behöver inte bli helt oroliga där hemma.

Till efterrätt åt vi i alla fall en sorts fondue. Vi fick marshmallows som vi grillade själv, till det fick vi banan, jordgubbssylt, jordnötssmör, kex och chokladsås. Fruktansvärt gott.

Efter maten var det dags att säga adjö igen och de tog sitt tåg hem medan jag promenerade hela vägen upp till Grand Central där jag tog mitt tåg.

Fylld av ångest idag också när jag promenerade genom mitt New York. Hur ska jag klara mig utan New York?

Jaja, livet går väl vidare ändå. 51 veckor i USA idag, det är helt jävla sjukt. Sista arbetsveckan inleds imorgon, craaazyyy

Kommentarer
Postat av: pappa

Vad är en vandring i New York jämfört med en snabb rusch undan kulregnet i LA.

2009-09-28 @ 12:50:26
Postat av: Lina

2009-09-28 @ 18:07:43
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Lina

Undrar jag också...

2009-09-28 @ 18:08:03
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0