Spoiled little LA-girl, you´re just a LA-girl

God dag.

Tillbaks till jobb idag efter helgens äventyr...

Usch, varje arbetsdag såå längtar jag bara heeem.

Ännu mer uusch är hur mycket jag kommer sakna New York. Kunde jag inte hittat ett riktigt jobb här och bott i city?

Igår i Central Park så såg jag massa pappor som kastade baseboll med deras söner...Jag kan verkligen se mig själv göra samma sak om femton år. Jag tror att jag utan tvekan hade kunnat bo i New York. Drömmen till att börja med hade varit att hitta typ ett säsongsjobb här...Åkt tillbaks här i April (efter jag fyllt 21!) och kommit hem igen i Augusti. Blir jag rik, så rik så att man typ bara kan ha en lägenhet ståendes någonstans så ska jag lätt ha en lägenhet i New York, kanske inte bo här året om men i alla fall.

Jajaja, tillbaks till verkligheten.

Denna dagen är strax över den med och dagarna bara flyger förbi måste jag säga.

Hämtade barnen på skolan, även idag var de lite tjuriga och ingen av dem ville egentligen träna fotboll. Det gjorde dem i alla fall, så jag fick stanna kvar och titta på träningen. M vill att jag stannar kvar och tittar så att jag kan rapportera till henne.

Efter det körde vi hem och de gjorde sina läxor och duschade sedan åt hela familjen middag tillsammans. Så kan man väl sammanfatta min dag idag.

Har varit mycket tyst på arbetsfronten, illa. Måste verkligen hitta ett jobb. Det skulle verkligen underlätta min hemkomst. Inga nya jobb att söka heller...

God natt på er i alla fall. Nu är det en bra bit under 50 dagar tills jag kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det här med jobb löser sig, jag lovar! Dont worry. Ser i så fall mer skeptiskt på ditt sparande ;)

2009-09-15 @ 08:06:32
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hahaha vetifan om jag hade varit stjärna ändå:P haha inte så stor chans...



2009-09-15 @ 13:06:45
URL: http://mortuivivosdocent.blogg.se/
Postat av: Lina

Ingen smak på youghurten! Det blir för sötsliskigt då.. Haha! Vilka ämnen vi diskuterar. Okej, då sätter vi kanske upp ett mål när du kommer hem och då måste du lyckas spara. Hur jag ska lyckas med alla räkningar, sko-måsten och andra nöjen är en svårare fråga...

2009-09-15 @ 18:47:35
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Pappa

Tycker att du ska komma hem ett tag innan det blir NY för gott. Blir lite knepigt att träffas om du ska va i NY över somrarna eftersom jag tänker bosätta mig i Key west på vintern. Flebbe o jag ska bara vinna på tipset.

2009-09-15 @ 20:28:39
Postat av: Lotta

Haha.. härligt att den manliga delen ska flytta till USA! Nej. nu får ni allt lugna ner er.. Jag & Mamma behöver er här hemma i L-A.. hur ska Mamma överleva utan sin Toffelhjälte & sin lill Bebis? & hur ska jag klara mig utan min bank & en ettrig Lillebror att reta mig på?

2009-09-15 @ 20:32:45
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Anna din fru

Men Bjorn! Jag flyttar ju hit nasta sommar pa artistvisum och du vet att du mer an garna far bo hos mig i 3 manader (turistvisum).... om du lamnar ditt raliga temprament hemma vill saga!

2009-09-16 @ 06:19:02
URL: http://anoushka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0