I have five clocks in my life and only one has the time right

God kväll...

Får tacka Lotta för hennes cheesecake-recept. Får dock prova det en annan dag, har redan provat att göra en cheesecake idag och är efter lite cheesecake och burger king löjligt mätt. Får nog ta tag i mina sit-ups igen.

Jaa, idag njöt jag av lite sovmorgon (som vilken dag som helst), efter att ha sovit ut ett tag så gick jag upp och gjorde mig en lite omelett medan jag såg Spurs-United. Väldigt underhållande match, som United dessutom vann. Kul att se hur bra United var men även Tottenham bjöd upp till dans. Första halvlek var fenomenal, man kan förresten undra hur bra Wayne Rooney kommer bli.

I andra halvlek passade jag på att baka lite cheesecake, jag hade ju lovat P och hittade ett recept igår så att..
Har aldrig bakat cheesecake för och blev lite förundrar över hur lätt det faktiskt var. Provade att laga en cheesecake med vit choklad och varm blåbärssås. Blev mycket gott måste jag säga, blåbärssåsen gjorde susen. Föredrar dock vanlig cheesecake. Är för övrigt fortfarande så mätt att jag skulle kunna kräka lite grann.

Efter matchen tog jag tag i mig själv och stack till New York. Märkte när jag kom dit att det regnade lite så det blev en ganska snabb runda idag. Gick runt någon timme innan jag käkade på Burger King och åkte hem igen. Lät nästan lite deprimerande... Jag är i alla fall stark nu, handlar ingenting, känner inte ens någon lust till att handla. Spara, spara spara. Måste spara till Kalifornien och när jag kommer hem därifrån ska jag sen bränna alla extrapengar på min sista New York-shopping.

Märkligt, tänkte lite på tåget och kom fram till att livet kan vara lite märkligt. Det är idag mindre än fem veckor sen jag lämnade familjen i Miami. Idag var jag i New York City och om tre veckor är jag i San Francisco och ytterligare fyra veckor efter det är jag tillbaks i lilla Landskrona efter nästan 400 dagar i USA där jag fått uppleva en himla massa och sett en massa nya platser som Minneapolis, St Paul, New York, Boston (om vi nu kommer dit nästa helg), Miami, Key West, Orlando, San Francisco, Washington D.C, Hollywood, Santa Barbara, San Diego, Grand Canyon, Las Vegas m.m

Ja, känns lite märkligt. Det börjar närma sig hemkomst och jag blir lite mer tankspridd för var dag som går...

Imorgon är det au pair-möte i New York, någon skattjakt...Med au pairer från Connecticut, New Jersey och New York...Skoj...

Kommentarer
Postat av: Lina

Du kommer att vara så stolt när du kommer hem, med all rätt. Du kommer att känna hur mycket värt det har varit det och hur mycket starkare du blivit av det.



Och du.. När du kommer hem så ska du banne mig göra cheesecake till mig! Inte bara för att jag fixar din homecomingfest utan också för mitt flitiga kommenterande under drygt 400 dagar...

2009-09-13 @ 15:00:34
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hahaha aw, ja men sen har du ju alltid skrivit milslånga inlägg och det har varit det som varit lite av ett problem för mig! Haha.



Men hörredudu, du kommer hem snart va? Hur känns det?

2009-09-13 @ 15:48:54
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Pappa

Jag kommer att sakna din blogg, men föredrar trots detta att du faktiskt kommer hem. Det där med cheesecake är inte min grej så den får du behålla, men lite blåbärssås til den hemlagade glassen låter helt okay. Nu går det fort.

2009-09-14 @ 13:03:40
Postat av: Lotta

Är det mig du tackar.. har jag gett dig ngn Cheescake bok? Ger dig så mkt så man minns ju inte :D

2009-09-15 @ 20:37:46
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lotta

Cheeseeeeee

2009-09-15 @ 20:38:13
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0