You heard that I was trouble but you couldn´t resist

Hej hej!

Idag har det varit en ny dag, barnen var på bra humör idag. Bättre än på länge, de tyckte nog det var skönt att inte ha någon fotbollsträning eller något annat att göra idag. De tog med sig en kompis hem direkt efter skolan idag och lekte ett tag. Sedan gjorde de sina läxor och åt lite innan de lekte igen. Har varit en enkel dag och även om min rygg har värkt lite nu ikväll så har det varit en bra dag. Nu undrar ni kanske varför min rygg värkte? Ibland kan ju en rygg värka utan anledning. Så var inte fallet idag. Min rygg värkte eftersom att jag lagat mat hela eftermiddagen idag, typ tre-fyra timmar i sträck. Med min andra sysslor så gjorde det att jag knappt satt ner på fyra-fem timmar. Kan väl säga att sitta typ är det enda jag gör annars. Sitta och titta på barnens tv-spel till exempel. I alla fall, lagade först en liten kycklingrätt med tomat och bacon som jag ska frysa in så att vi har något snabbt att värma efter barnens fotbollsträningar. Sedan lagade jag lite stekt ris med kyckling och grönsaker för samma syfte. Efter det lagade jag min asiatiska kycklingrätt med det där citrongräset, återigen för samma syfte. Efter det var det dags att laga den mat de skulle äta idag, stek, pasta, grönsaker och sås. När det var klart behövde tvätten och annat skötas sen fick jag laga lite mat åt oss vuxna också.

Så jag har bokstavligen lagat mat hela dagen...

Läste min systers blogg, där hon "hyllade" våra föräldrar lite. Faktum är att jag gjorde samma sak förra veckan, trots det ska jag hylla dem igen. Ni förstår, jag uppskattade min familj redan tidigare men sen jag kom till USA så uppskattar jag min familj så mycket mer än tidigare. Min syster skrev med sina ord lite vad jag känner så därför snor jag hennes inlägg och kopierar in det här på min blogg så att jag ännu en gång fått uttryck min uppskattan för min familj, känns bra att göra det ibland. Det här med känslor kan vara svårt att omvandla till ord, därför blev det ju enkelt att sno syrrans blogg :D


"Hade ett otroligt givande samtal med min kära Mamma igår.. äntligen ngn som förstod, precis vad jag menar & känner. Det kändes otroligt skönt att få prata av sig & känna att hon verkligen förstod mig. Min fina lilla Mamma.. vad skulle jag göra utan henne?
Tänk att hon skulle vara den som verkligen förstod. Men, kanske är det inte så konstigt.. jag är trots allt hennes dotter..

När jag skriver om att jag hittat på ngt med min Mamma & därefter hyllar henne litegrann.. så känner jag ibland en sorts skuld gentemot Pappa.. för att jag inte skriver på samma vis om honom.
Jag vet att det är löjligt, för jag vet att min Pappa vet att han är den bästa Pappan man kan tänka sig ( Ja jag vet jag har ingen annan.. ) No doubt about it! Men jag vill iaf skriva lite om det nu. Så att det på ngt vis blir rättvist..

Jag väljer att göra detta med hjälp utav en bild:



"Jo, den är på mig & Lillebror.

Denna bild valde jag eftersom den representerar ett utav de allra finaste minnena i mitt liv. Usa med familjen. En resa vi kunde göra tack vare Pappa.

För detta & det faktum att han alltid ställer upp för oss så är jag honom evigt tacksam. & stolt. Framförallt är jag så otroligt stolt över min Pappa, Mamma & min Lillebror. Alla utgör dom en unik & alldeles speciell del i mitt liv. Min familj är utan tvekan det jag värdesätter mest här i livet. För oavsett vad jag hittat på, var jag än befunnit mig i livet så har jag alltid vetat att dom finns där för mig & stöttar mig. Kanske har jag inte alltid förtjänat det, men jag försöker att gottgöra det nu. Jag försöker verkligen att vara en snäll dotter :)

Så med detta vill jag alltså få sagt det som är ganska så klart. GUD VAD JAG ÄLSKAR ER! <3. Det är ni som får mig att orka när livet känns tomt. Tack för att ni finns!"

Det var min systers ord, av vilka jag delar de flesta. Får räcka för idag, som vanligt mycket text. Kom på för någon dag sen att där inte kan finnas någon annan i bloggvärlden som skrivit fler ord i sin blogg sen 4 oktober förra året än vad jag har gjort...
Över 300 blogginlägg senare och jag kan fortfarande inte skriva korta inlägg...Bloggen har dock varit en skön tillflykt under mitt år. Inte så många att gnälla av sig på, så blogget har fått vara min "go to guy"

God natt på er i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Rörd till tårar försöker jag att kommentera detta, alla ska dock veta att resan naturligtvis inte var enbart var tack vare mig. Utan mammas uppoffringar under alla år hade det inte fungerat att jag jobbat som jag gjort. Dessutom vill jag bekräfta att Björn skrev ungefär samma sak som han nu 'snott' av Lotta för en tid sedan. Lotta skriver som vanligt, tycker en stolt pappa, mycket vackert om än oftast lite sorgligt.

2009-09-16 @ 09:38:06
Postat av: Pappa

Rörd till tårar försöker jag att kommentera detta, alla ska dock veta att resan naturligtvis inte var enbart var tack vare mig. Utan mammas uppoffringar under alla år hade det inte fungerat att jag jobbat som jag gjort. Dessutom vill jag bekräfta att Björn skrev ungefär samma sak som han nu 'snott' av Lotta för en tid sedan. Lotta skriver som vanligt, tycker en stolt pappa, mycket vackert om än oftast lite sorgligt.

2009-09-16 @ 09:38:25
Postat av: Pappa

Visst har det hänt att jag lämnat ett eller annat drygt svar, men inte var jag väl dryg när du som du beskriver det "öppnade dig". Det är åtminstone inget jag känner igen.

2009-09-16 @ 18:09:04
Postat av: Fredrik

Jag spelar i lundagård nere i lund:) ja jag har det :)

2009-09-16 @ 20:17:40
URL: http://mortuivivosdocent.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack Björn, skönt att man inte är ensam.



Givetvis är Mamma oxå en del i detta, men jag ville få fram min tacksamhet extramkt gentemot käre Far.



Självklart uppskattade dom dina ord & att du "öppnade dig".. som du sa.. inte hade hon sparat & visat mig smset annars?



Känslor är, som jag alltid skriver svårt. Svåra att omvandla till ord, både i tal & skrift.



Hur som helst så är det snart dags för dig att komma hem.. DET ser man fram emot :)

2009-09-16 @ 21:50:56
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0