You might be a big fish in a little pond

God kväll...

Har återigen varit en stilla fredag och jag har låtit tankarna vandra iväg en stund till fredagar i framtiden.

Var meningen att jag skulle gått på bio idag men en del av mitt sällskap behövde jobba lite extra då hennes värdunge försökt sälja droger så hon behövde hålla "close watch over him"

Var på bra humör idag, höll tills att jag hämtade barnen, för som vanligt nu för tiden så skulle de ju bråka med varandra, ingen har fel och de argumenterar om allt samt samarbetar inte alls i hemmet när vi ber dem göra saker,  utan allt tar en jäkla tid. Ah, ja jag höll modet uppe i alla fall men det var ändå rätt skönt att jag fick köra dem till en kompis så att jag fick lite extra fritid.

Hämtade sedan upp dem också och när JJ kommit hem åt vi alla middag tillsammans samt hade en god efterrätt (äpplepaj med glass och grädde).

Därefter såg vi Derek Jeter i New York Yankees sätta historisk rekord när han fick sin 2722 träff och därmed hamnade överst på listan över personer med flest träffar i New York Yankees historia. Ytterligare en grej man kan komma ihåg med 9/11.

Ja, det har ju varit 9/11 idag, har ju inte märkts så mycket måste jag säga. Sett lite dokumentärer och annat på tv. Yankees spelade i speciella kepsar till exempel samt hade någon speciell invigning. Flaggats på halv stång har det också gjort så det är väl klart att man märkt det lite. Fast inte särskilt mycket :)

Får kanske ta mig ner till ground zero imorgon och se hur där ser ut...

Ja, det blir New York imorgon. Spurs-United först sen "the big apple"

Någon som vet ett gott/enkelt recept på cheesecake? Jag har nämligen lovat P att baka det en dag. Har dessutom lovat dem att laga köttbullar och hemlagad sås. Så det behöver jag också hjälp med.

God natt.

Kommentarer
Postat av: Lotta, Malmö

låter najs med New York, saknar det sååå mst dit nästa sommar :)

jag har faktiskt ett bra recept här..enkelt och lätt!



75g smör

10 digestivekex

Fyllning:

200g philadelphiaost

rivet skal av 1 citron

1/2 dl florsocker

2 dl vispgrädde



Smält smöret och häll över de krossade kexen. Tryck ut i en form och ställ svalt att stelna.

Rör osten mjuk och tillsätt resten av ingredienserna. Vispa allt ihop pösigt och bred ut i formen. Låt stå i kylskåp i minst 30 min.

2009-09-12 @ 12:48:28
Postat av: Pappa

2722 träffar, helt otroligt. Man blir rörd till tårar.

2009-09-14 @ 12:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0